Un oraş din România, devenit magnet pentru turişti, investeşti milioane de euro în proiecte de dezvoltare

Un oraş din România, devenit magnet pentru turişti, investeşti milioane de euro în proiecte de dezvoltare

Orasul este in plin proces de dezvoltare

Peste 5 milioane de euro vor costa două proiecte care îşi propun să contribuie la dezvoltarea unui oraş din România, oraş care atrage tot mai mulţi turişti Municipalitatea vizează construirea unui pasaj rutier subteran şi reabilitarea unui pod din central oraşului.

Primăria Oradea a prezentat două proiecte importante care ar urma să fie demarcate la finele acestui an, sau la începutul anului viitor. Potrivit viceprimarului Florin Birta, municipalitatea vizează construirea unui pasaj rutier subteran şi reabilitarea Podului Dacia.

Pasajul subteran ar urma să fie construit pe bulevardul Magheru, chiar la intrarea pe podul Dacia, şi ar urma să decongestioneze traficul în zona intersecţiei Magheru - Ştrandului - Parcul Traian. Pasajul rutier subteran ar urma să aibă o lungime de 224 de metri, înălţimea de 3,4 metri şi o lăţime de 7,6 metri. Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la circa trei milioane de euro.

În acelaşi timp, se vor aborda şi lucrările la podul Dacia, pentru reabilitare şi reconfigurare, având ca scop crearea, din lăţimea actuală de 32 metri, a trei benzi pe sens, cu îngustarea trotuarelor la 2,5 metri şi păstrarea liniilor de tramvai. Valoarea acestui proiect este estimată la 1,8 milioane de euro.

Podul Dacia a fost construit în anul 1954 şi a beneficiat de o extindere în 1987, de atunci nemaifiind efectuate alte lucrări de consolidare.

Pasajul subteran va aduce un plus în ceea ce înseamnă virajul la dreapta atât din Parcul Traian către Podul Dacia, cât şi de pe pod spre Aleea Ştrandului. De asemenea, la intersecţia străzilor Aleea Ştrandului şi Parcul I. C. Brătianu se va amenaja o intersecţie giratorie, care va servi pentru efectuarea virajului la stânga dinspre podul Dacia spre Parcul Traian.

Podul Dacia trebuie reabilitat şi reconfigurat pentru că în acest moment se află într-o stare tehnică necorespunzătoare. De asemenea, se doreşte lărgirea acestuia cu câte o bandă pe sens, în vederea fluidizării circulaţiei.

"În acest moment sunt două benzi de circulaţie pe sens, plus cele două fire de tramvaie, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulaţiei vom avea 3 benzi de circulaţie pe sens. Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia că partea carosabilă va avea atât pe o parte, cât şi pe alta 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar  trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceaşi lăţime de 32,1 m, doar că va fi reconfigurată circulaţia pe pod", a explicat viceprimarul Florin Birta.

Termenul de execuţie al lucrărilor la pasajul subteran de pe  B-dul Magheru este de 15 luni, din care construcţii şi montaj 12 luni, iar durata de execuţie pentru reabilitarea şi reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru construcţii şi montaj.

"Vom demara procedurile pentru pod şi pentru pasaj, având finanţare din bugetul local, dar vom depune aceste proiecte pe Programul Operaţional Regional pentru a finanţa aceste lucrări din fonduri europene", a spus viceprimarul Birta.

Execuţia şi reabilitarea podului se vor face sub trafic cu restricţii de viteză de maxim 10 km /h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale, atât în cazul podului, cât şi în cazul pasajului în mod alternativ, iar traficul rutier şi pietonal se va realiza tot alternativ  pe câte un sens de circulaţie pe durata realizării acestor lucrări. În ceea ce priveşte circulaţia tramvaielor în zonă, aceasta va fi închisă maximum o lună.

Cele două proiecte vor fi introduse pe ordinea de zi a şedinţei de luni a Consiliului Local pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care vor fi demarate procedurile de licitaţii. Viceprimarul estimează că şantierele vor demara efectiv spre finalul anului, execuţia lucrărilor durând în jur de 15 luni, respectiv 9 luni. În timpul lucrărilor, se va circula pe un singur sens, alternativ.

Finanţarea proiectelor rutiere se va face iniţial din bugetul local, însă Primăria va depune actele pentru finanţare, ulterior, prin Programul Operaţional Regional.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările