Tinerii ecologiști din Oradea au strâns gunoaiele lăsate de către turiştii mitocani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mulţi copii şi adolescenţi din Oradea şi-au sacrificat orele libere pentru a strânge gunoaiele de pe malul Crişului. La cea de-a treia acţiune din acest an, participanţii au fost dezamăgiţi să observe că râurile s-au umplut din nou de gunoaie.

De Ziua Internaţională a Mediului, adolescenţii orădeni au fost din nou provocaţi să cureţe malurile râurilor. Înarmaţi cu mănuşi şi plase menajere, tinerii au strâns zeci de saci cu deşeuri, deşi nu au trecut mai mult de două luni de la ultima curăţenie. „Ne-am unit forţele cu mai multe şcoli şi instituţii din Oradea. Încercăm să tragem un semnal de alarmă. Să-i facem pe orădeni mai conştienţi de importanţa curăţeniei şi să dăm un exemplu că se poate”, a explicat Adrian Ciciu, profesor de geografie la Colegiul „Dimitrie Leondia”.

Profesorii susţin că prin acţiunile de azi, elevii care mâine vor fi adulţi responsabili vor învăţa cât de important este să respecte mediul. „Copiii învaţă astfel cum să gestioneze şi cum să îngrijească resursele naturale”, a spus Angela Nuţa, profesoară la Şcoala nr 11.

Un camion de gunoi


Liceenii şi studenţii se revoltă împotriva atitudinii orădenilor. „Poţi să scoţi lunar din albia râului un camion de gunoaie. Degeaba se organizează campanii, degeaba încercăm să sensibilizăm trecătorii. După o săptămână se alege praful de munca noastră”, s-a plâns studentul Teofil Pop. „Nu ştiu cum pot suporta oamenii poluarea din jurul lor. Nu înţeleg de ce aruncă mizerii pe jos, când au coşuri de gunoi la îndemână”, s-a revoltat şi elevul Cosmin Pitaru.

„Nu mă deranjează să particip la acţiuni de igienizare. Pentru mine curăţenia este un mod de viaţă. Sunt colegi pe care i-am convins să nu mai polueze mediul, pentru că m-am aplecat şi am strâns după ei. Dar cei mai mulţi rămân impasibili la gesturile noastre”, a mai spus  Cosmin.

Modă eco şi expoziţii cu peisaje

Campania de curăţenie s-a realizat sub egida Zilei Internaţionale a Mediului. Pentru a se asigura că mesajul lor ajunge la cetăţeni, organizatorii au împărţit pliante explicative şi au organizat expoziţii de peisaje sau prezentări de modă cu haine din materiale reciclabile. Aceasta a fost cea de-a treia campanie a anului 2010.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite