Semnele care arată că trebuie schimbat uleiul din cutia de transmisie: ponturi de la specialişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto-www.autoatu.ro
Foto-www.autoatu.ro

În cazul transmisiilor automate, producătorii recomandă înlocuirea uleiului de transmisie la 150.000 - 200.000 de km, însă mecanicii au cu totul o altă părere. La maşinile cu o transmisie manuală, specialiştii spun că pe toată durata de viaţă a unei maşini se poate lăsa transmisia cu uleiul venit din fabrică.

Ca şi alte fluide vitale ale autovehiculului, uleiul de transmisie se deteriorează în timp. Procesul de uzură se accentuează la conducerea în mediul urban, în special a maşinilor care tractează remorci.

“Lichidul de transmisie este, de cele mai multe ori, de culoare roşie. Pe masură ce se deteriorează, tinde să devină mai închis la culoare. El poate dobândi un miros de ars, care ar putea indica faptul că trebuie schimbat sau că transmisia dezvoltă probleme mecanice”, explică mecanicul Răzvan Pascu.

Semne că uleiul cutiei de transmisie trebuie înlocuit:

1. Transmisia produce zgomot în mers şi la schimbarea treptelor de viteză

2. Vitezele se schimbă cu întârziere

3. Trepidarea cutiei în momentul schimbării vitezelor

4. Cutia produce mici şocuri la schimbarea vitezelor

5. Apariţia de resturi sau impurităţi în lichid

Potrivit specialiştilor, în cazul unei maşini cu transmisie automată uleiul trebeuie schimbat  la circa 50.000 - 70.000 de kilometri, conform specificaţiilor date de producător.

“Partea bună la cutiile automate este că arată când au nevoie de alt ulei. Dacă schimbarea treptelor nu se mai face lin, dacă la schimbarea treptelor se simte o bruscare, dacă se vede pe joja de la uleiul cutiei un ulei murdar, noroios, în loc sa fie transparent şi curat, atunci e momentul unui schimb. La fel şi atunci când este frig şi cutia schimbă greu de tot până când se încălzeşte”, explică specialistul.

La masinile cu o transmisie manuală, specialiştii în domeniu spun că pe toată durata de viaţă a unei maşini se poate lăsa transmisia cu uleiul venit din fabrică. Nu este nevoie să se schimbe uleiul la cutia manual pentru că uleiul de cutie este mult mai gros, iar temperatura de funcţionare este mult mai mică decât cea a unui motor, adică maximum 90 de grade.

“Un ulei de cutie începe să-şi piardă din proprietăţi numai când este supus unui stres termic. Adică atunci când cutia de viteze începe să aibă o temperatură foarte mare, ba din cauză că exista o frecare, ba din cauza motorului încins. Dacă totul merge cum trebuie, o cutie manual cutie  merge mereu la o temperatură joasa, cam de 60-70 de grade Celsius, iar în cazuri extreme, poate ajunge si la 80-90 de grade. Chiar şi aşa, este cu mult sub limita la care uleiul îşi pierde din proprietăţi”, a explicat specialistul.

Va mai recomandam:

Cum să răcorim maşina pe perioada verii fără să consumăm combustibil: ponturi de la specialişti

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite