Scandalul pozelor porno de la liceul de elită din Cluj. Reacţia dură a Consiliului Elevilor: „Singurii care trebuie anchetaţi în acest caz sunt tocmai acei profesori”

Scandalul pozelor porno de la liceul de elită din Cluj. Reacţia dură a Consiliului Elevilor: „Singurii care trebuie anchetaţi în acest caz sunt tocmai acei profesori”

O ”colecţie” de fotografii ale dascalilor intrati in vizorul elevilor clujeni

După scandalul izbucnit la Liceul Teoretic “Gheorghe Şincai” din Cluj Napoca, reacţiile nu au întârziat să apară. Printre cei care critică pedepsirea celor  61 de elevi de la unul dintre cele mai bune licee din Cluj se află şi Consiliul Naţional al Elevilor.

Preşedintelui Horia Oniţa (dreapta jos) îşi exprimă îngrijorarea cu privire la modul în care sistemul de învăţământ din România soluţionează anumite probleme. Redăm mai jos opinia publicată de el pe pagina sa de Facebook.

“În calitate de preşedinte al Consiliului Naţional al Elevilor, urmărind pentru mai multe zile evoluţia situaţiei din cadrul Liceului Teoretic „Gheorghe Şincai” din municipiul Cluj-Napoca, nu pot decât să îmi exprim îngrijorarea cu privire la modul în care sistemul de învăţământ din România soluţionează anumite probleme.

Stimaţii profesori ofensaţi de nişte pamflete ale elevilor, profesori din cauza locului de muncă 

pe care îl posedă şi nu neapărat din prisma vocaţiei nu au înţeles că timpul în care profesorul este suveranul orei sale a trecut. Educaţia centrată pe elev, educaţia fundamentata pe principii de răspundere publică şi de reprezentativitate, aşa cum stipulează şi art. 3 din Legea Educaţiei Naţionale 1/2011 vor rămâne doar utopii până în momentul în care se va înţelege că profesorul şi elevul din România sunt parteneri ai aceluiaşi sistem, şi nu subordonaţi unul altuia. 

Deşi majoritatea celor interesaţi cunosc firul evenimentelor, reiau un rezumat: elevii unei şcoli au fost anchetaţi (subliniez, anchetaţi) de către profesorii lor pentru că au avut curajul să îi ironizeze (într-adevăr, poate uneori exagerat), în timpul lor liber, în afara şcolii, pe profesorii lor într-un grup privat de Facebook, din care făceau parte aproximativ 800 de elevi.

Aceşti profesori consideră că îşi pot atribui competenţe în afara unităţii de învăţământ, reglementând, pedepsind şi controlând viaţa socială a elevului în situaţia în care dreptul la exprimare nu poate fi îngrădit, iar pamfletul nu este sancţionabil.

 ,,Îndrumătorii” cărora le place mai mult să fie judecători cenzurează opinia elevului, iar consecinţele (exmatriculări, scăderi de notă la purtare) sunt mai mult decât deplasate. Singurii care trebuiau/trebuie anchetaţi în această situaţie sunt tocmai acei profesori care şi-au erijat competenţe departe de atribuţiile şi cunoştinţele lor, revenind la puterile incomensurabile pe care consideră că le au. Dacă sunt atât de „săritori” în aplicarea literei legii pe care o încalcă, consider că li s-ar aplica foarte bine anumite sancţiuni.


Într-o lume în care se promovează atât de mult libertatea de exprimare a conştiinţei, dreptul la opinie, chiar şi prin satiră/ironie (cazul „Charlie Hebdo” e cel mai recent exemplu), manifestaţiile de acest gen sunt blocate nu de terorişti, ci de cei care ar trebui să insufle elevilor principiile democratice, rădăcinile corecte ale fiecărui cetăţean. Deşi toţi sperăm să facem societatea românească să evolueze, rămânem pasivi în momentul în care tinerii nu sunt încurajaţi să spună ce gândesc, să se formeze ca spirite critice, ci să le punem bariere, promovând obedienţa în gândire.

Să nu se înţeleagă că aş promova puternic acţiunile celor în cauză, dar metodele represive „de rit vechi” folosite sunt complet intolerabile. Şi cred că cel mai important ar fi să ne aplecăm asupra CAUZEI pentru care cei 61 de elevi au ajuns să săvârşească asemenea fapte. Cu siguranţă nu deschiderea, dialogul deschis şi viziunea propice secolului XXI au determinat acţiunile. Şi cu siguranţă faptul că acest caz a fost mediatizat este un fapt particular din multitudinea de abuzuri la care elevul român, de multe ori neinformat, este supus. Este un semnal de alarmă puternic, dar şi un semnal de trezire. De trezire din faptul că lucrurile pot sta aşa în continuare. 
Dragi elevi, luptaţi pentru drepturile voastre, informaţi-vă şi nu uitaţi, voi, noi suntem viitorul!”

Scandalul de la Liceul Teoretic “Gheorghe Şincai” a pornit după ce  pe un grup de pe Facebook au fost postate  fotografii catalogate de profesorii ca având conţinut pornografic, în timp ce mesajele jignitoare au adus atingere dreptului la intimitate.

Citeşte şi:
 
 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările