S-au adaptat: au renunţat să vândă în piaţă, pentru un stand în mall

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un centru comercial din Oradea are două spaţii în care se găsesc produse tradiţionale şi articole de vestimentaţie ale unor producători şi agenţi economici locali. Târgul Ţăranului şi Expo Fashion Bazaar din Era Shopping Park Oradeafac notă discordantă în peisajul cu magazine ale unor branduri naţionale sau internaţionale.

În luna martie a acestui an, la centrul comercial Era Shopping Park de pe Calea Aradului numărul 62, a fost deschis Târgul Ţăranului, un magazin cu produse tradiţionale româneşti. Spaţiu a fost deschis pentru a veni în întâmpinarea celor acre doresc să consume mărfuri naturale, ca la mama acasă. „Acest spaţiu are la bază un concept unic în Oradea. Magazinul Târgul Ţăranului a fost creat din dorinţa  de a aduce clienţilor produse proaspete, direct din gospodăria producătorului. Prin acest concept le oferim micilor producători  oportunitatea de a-şi comercializa marfa către clientul de mall, în mod direct, fără intermediari", spune Delia Flechianu, coordonator marketing la Era.

Aici şi-au găsit locul zece producători din Bihor, care comercializează  lapte si produse lactate, vin, carne, paste făinoase, uleiuri presate la rece, pâine, miere şi produse apicole, legume şi fructe naturale şi dulciuri de casă. Produsele din cadrul Târgului Ţaranului sunt artizanale, făcute în serii mici şi fără niciun fel de conservanţi, coloranţi sau potenţiatori de gust.

Gust autentic

Mezelurile de la târg sunt la mare căutare printre cei care intră în magazin. Succesul ar fi reţeta tradiţională după care se prepară produsele de carne. „Suntem o carmangerie din Salonta. Am avut spaţii acolo, dar acum numai punctul acesta de lucru este deschis. Clientul care intră şi cumpără revine şi altădată. E mulţumit atât de calitate cât şi de preţ. Cel mai bine trec şunca de casă, cârnaţii de casă, slănina afumată. Sunt produse care au un proces de preparare tardiţional. Preţurile sunt acealeaşi ca la magazinele de cartier", precizează Iulia Negran, casieră.

La numai patru luni după deschidere, Târgul Ţăranului şi-a câştigat clienţi fideli. Unul dintre aceştia este Călin Rogojan, de 25 de ani, administrator de sistem. Astăzi a cumpărat cârnaţi de casă şi dulciuri tradiţionale. „Obişnuiesc să cumpăr mezeluri, dulciuri, lactate. Când vin la supermarketului de aici, mă bag şi pe la târg. M-a atras faptul că sunt produse autentice româneşti, de calitate şi foarte bune la gust. Cheltui vreo 20-30 de lei de fiecare dată când vin la târg", spune Călin.
Şi Cristi Milea este un client fidel de-al Târgului Ţăranului. „Prefer să cumpăr de aici decât din alte părţi. Iau tot felul de produse. Acum am luat doi litri de vin. Sunt un client fidel. Produsele sunt naturale şi asta înseamnă mult", afirmă bărbatul.

Bazar în mall

Expo Fashion Bazaar, cel de-al doilea spaţiu deschis pentru a proteja şi susţine comercianţii autohtoni s-a deschis la ideea lui Cristian Clintoc. Consilier juridic de meserie, orădeanul nu s-a temut de concurenţa cu marii retaileri şi a închiriat o suprafaţă de aproape 500 de metri pătraţi în centrul comercial, pe care a subînchiriat-o apoi unor producători şi comercianţi autohtoni. „Ideea mi-a venit pe când lucram într-o galerie comercială. Acolo am observat că nu există spaţii unde micii comercianţi să îşi poată expune şi vinde produsele", spune Clintoc. Astfel, tânărul a amenajat spaţiul, şi a realizat mobilierul după indicaţiile comercianţilor. Expo Fashion Bazaar şi-a deschis porţile la începutul lunii mai. Acum sunt şapte comercianţi care vând de la lenjerie intimă până la haine de copii sau încălţăminte. „E o expoziţie permanentă cu vânzare. E de tip bazaar pentru că aici se găsesc mai multe tipuri de produse, la preşuri accesibile. Ne orientăm spre producătorii şi comercianţii autohtoni care vând în buticuri şi care în alt fel nu ar putea pătrunde cu marfa lor în mall. Se practică preţuri mici, de producător, deorece ei plătesc numai 200 de Euro fără TVA pe 10 metri pătraţi de spaţiu lunar, astfel că nu au de ce să practice adaosuri mari la preţul de vânzare al mărfii", explică orădeanul. Totodată, Cristian Clintoc crede că la Expo Fashion Bazaar se poate crea o viitoare pepinieră pentru eventuale spaţii comerciale din mall. „Aşteptăm comercianţii să vină în bazaar. Mai sunt locuri pentru încă 20 de agenţi economici. Pe viitor, am vrea să fie o piaţă de desfacere pentru producători", spune Clintoc.

Aici şi-a deschis stand şi un producător orădean de lenjerie intimă şi costume de baie. „Firma vinde produsele şi pe internet, însă acesta este singurul spaţiu deschis. Practicăm preţuri de producător. Lenjeria intimă de femei costă de la 6 la 20 de lei, iar costumele de baie de damă sunt între 35 şi 50 de lei. Cei mai mulţi revin la noi după ce au cumpărat un produs. Lenjeria intimă trece cel mai bine", zice Sonia Sonea, vânzătoare.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite