Oraşul din România care şi-a lansat brandul, o Supercoroană, de Ziua Europei.  Cât a costat simbolul oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oradea are brand. Joi, de Ziua Europei, Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune, în parteneriat cu firma de consultanţă şi design Brandient, au lansat simbolul oraşului, o  „Supercoroană“, care vorbeşte despre „mândria şi demnitatea de a fi orădean“.

Proiectul privind conceperea unui brand de oraş a început pe 1 decembrie 2018, cu ocazia aniversării Centenarului României, iar în prima fază, în concurs au fost înscrise 180 de propuneri, din care 172 au răspuns din punct de vedere formal cerinţelor din regulamentul de concurs. În final, niciuna dintre propuneri nu a fost pe placul juriului şi nu a fost considerată destul de bună pentru a deveni logo-ul oraşului.

Ulterior, Asociaţia Pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR) Oradea a încheiat un parteneriat cu firma Brandient şi a plătit în total a plătit 28.000 de euro pentru realizarea brandului, simbolurilor grafice şi a sloganului oraşului, "într-un contract derulat conform normelor legale privind proiectele publice, şi suplimentat cu servicii pro-bono oferite de Brandient", după cum a transmis, joi, APTOR Oradea.

Simbolul oraşului este o Supercoroană, care include alte cinci coroane şi o inimă: o coroană pentru trecutul istoric, pentru Oraşul regilor; o coroană pentru arhitectura art-nouveau a oraşului, pentru Oraşul muzeu, o coroană pentru natura minunată, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Oraşul geotermal, o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Oraşul cultelor; o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Oraşul cosmopolit şi o inimă pentru oamenii acestui oraş, pentru buna lor înţelegere şi armonie, pentru credinţele lor şi mai ales, pentru copiii lor. 

oradea

Proiectul a fost coordonat de Mihai Jurca, director executiv al Aptor Oradea, cu sprijinul Primăriei Oradea, şi s-a realizat după o consultare cu reprezentanţi ai grupurilor economice şi de business, educaţie, culte, lideri de opinie, cultură şi arte, tineri şi studenţi, manageri de proiecte publice şi sociale. 

"Simbolul Supercoroanei surprinde armonios istoria, cultura şi patrimoniul bogat al acestui oraş şi este în acelaşi timp un simbol al toleranţei şi acceptării diversităţii, în toate formele ei. Le mulţumesc celor care au răspuns invitaţiei noastre şi au contribuit decisiv la realizarea acestui proiect”, a declarat, joi, Jurca. 

Potrivit directorului, un brand de oraş permite o valorificare superioară a potenţialului economic şi social.

“Am finalizat unul dintre cele mai frumoase proiecte de branding făcute în 17 ani pentru România; simbolul Supercoroanei este o metaforă a demnităţii şi unicităţii Oradiei, în timp şi în prezent, şi sper ca sub acest semn această comunitate tolerantă, optimistă şi multi-culturală să prospere multă, multă vreme de acum înainte”, spune Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient  

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite