O profesoară din România, unul dintre cei nouă dascăli din lume care au primit  premiul ,,Profesor inovator în Educaţie”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mirela Tanc

O profesoară de limba română din România se numără printre cei nouă dascăli din lume care au primit titlul de ,,Profesor inovator în Educaţie” în cadrul competiţiei mondiale: ,,Global e-Innovation Teacher Award” 2017.

În vârstă de 42 de ani, Mirela Tanc este profesor de limba română la Şcoala Gimnazială “Oltea Doamna” din Oradea, dar a ajuns să fie un exemplu atât pentru profesorii din România cât şi pentru cei din afara ţării. Cu ajutorul aplicaţiilor Microsoft reuşeşte să susţină ore interactive astfel încât să-i determine pe elevi să citească pentru ora de limba română.

La sfârşitul acestei săptămâni, profesoara din Oradea a aflat că este câştigătoarea premiului ,,Profesor inovator în Educaţie”, premiu acordat în cadrul competiţiei mondiale: ,,Global e-Innovation Teacher Award” 2017.

“Sunt onorată să primesc Premiul global pentru e-inovare - 2017" de la MUGU International Foundation (MIF), India. IFM onorează în fiecare an cei mai merituoşi oameni din societate pe tot globul. MIF recunoaşte talentul ascuns al societăţii în diverse domenii, la nivel naţional şi internaţional. Iniţial, acest premiu a fost acordat numai în domeniul educaţiei, dar din acest an este deschis tuturor celor care au făcut o muncă lăudabilă pentru bunăstarea societăţii. "e-Innovation Award-2017" îşi propune să umple golul prin reacţia activă la toate colţurile Indiei şi lumii şi să identifice, să recunoască şi să-i felicit pe cei care depăşesc mult curriculum-ul şi îndatoririle lor într-un mod inovator şi inspirator cu întregul potenţial creative. 

Mirela Tanc a castigat premiul

A adus o schimbare în sistem prin stabilirea unui exemplu moral pentru ca ceilalţi să urmeze pe teren real cu rezultate practice. Felicitări pentru toţi cei nouă câştigători la nivel mondial ai premiului mondial”, a declarat profesoara Mirela Tanc.

Mirela Tanc este de părere că tehnologie are puterea de a ne îmbunătăţi vieţile, creşterea productivităţii, standardele şi viaţa medie. În opinia ei, în ziua de azi, inteligenţa digitală şi artificială schimbă munca.

“Potenţialul platformelor este nelimitat dar vine şi vulnerabilitatea faţă de atacurile cibernetice. Revoluţia digitală nu are graniţe. Pentru tinerii de azi, tehnologia nu este doar o unealtă ci o formă de "limbă naturală", ei sunt nativi digitali. Generaţia Z -adolescenţii de azi- schimbă regulile jocului. Tinerii milenari se regăsesc în mijlocul unui curent informaţional permanent şi acest lucru le modifică aspiraţiile, nevoile, comportamentele, aşa că şi părinţii au responsabilitatea de a se îngriji de educaţia în domeniul tehnologiei. Timpul petrecut on-line şi siteurile vizitate  pot fi reglate de părinţi prin educatie”, susţine profesoara de limba română.

image

Tehnologia transformă încet, încet şcolile în medii interactive care vor da la o parte formele tradiţionale de învăţământ şi vor schimba modul de a fi al profesorilor, părinţilor şi elevilor. În şcoala viitorului, profesorul nu va mai fi doar un transmiţător de cunoştinţe, ci va avea ca principală misiune orientarea elevului în propriul său proces de învăţare.

“Rolul profesorilor va fi şi mai relevant. Vor trebui să le arate elevilor că trebuie să fie critici faţă de informaţie, că nu tot ceea ce găsesc pe internet este corect, că trebuie să selecţioneze şi să meargă la cele mai fiabile surse. Trebuie să se suscite în elevi nevoia de a continua să se documenteze, de a se informa, de a împărtăşi cunoştinţe şi de a li se trezi gustul pentru cercetare, abilităţile personale sau practice vor fi mai apreciate decât cunoştinţele academice. Aşa-numitele soft skills — precum capacitatea de a vorbi în public, de a lucra în echipă, de a se adapta la situaţii neprevăzute — sunt tot mai importante în mediul professional    deşi pe piaţa muncii certificările profesionale sunt tot mai valoroase, 'acestea nu vor înlocui titlurile academice, în special pe cele emise de instituţii universitare de prestigiu”, concluzionează dascălul orădean.

image

Chiar dacă trăim într-o lume a tehnologiei, unele abilităţi ale oamenilor vor fi mereu cerute pe piaţa muncii: empatia, conexiune, experienţă, imaginaţie, consiliere integrată şi valori clare. Sau, mai simplu spus, umanitatea. Ori acestea pot fi învăţate doar cu un profesor, nu cu o maşină. Rolul dascălilor este de a găsi un echilibru între acestea.

“Un profesor care nu şi-a însuşit tehnologia, spre exemplu, nu va fi capabil să îşi pregătească elevii îndeajuns pentru viitor”, crede Mirela Tanc.

Planurile profesoarei din Oradea sunt măreţe. Îşi doreşte să fie în continuare la fel de apropiată de elevii ei, să meargă mai departe pe drumul devenirii ca dascăl, să inspire şi să ajute cât mai mulţi dascăli români, şi nu numai. Ea  va reprezenta România la Summitul educaţional E2 în Singapore şi la Global Education & Skills Forum în Dubai în martie 2018. Totodată, este invitată ca speaker la TEDx Iaşi în mai 2018, dar şi la cea de-a treia editie Building Education Bucharest International Forum, eveniment dedicat calităţii actului educational, care va avea loc pe 25 octombrie, la Bucuresti.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite