Lucrările la Piața Unirii au început cu o pauză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Programate să înceapă la 1 august cu înlocuirea rețelelor de încălzire, lucrările au fost amânate pentru că nu s-a obținut încă avizul de desfacere a pavajului. Reprezentanții Eletrocentrale promit însă că se vor apuca de treabă cel târziu miercuri, pe tronsonul  Traian Moșoiu-Vasile Alecsandri.

Proiectul de modernizare a Pieței Unirii a început cu stângul. Șantierul trebuia să se instaleze în 1 august, dar problemele birocratice au amânat începerea lucrărilor. Pentru că Piața Unirii va deveni zonă pietonală și va fi introdusă în circuitul turistic urban, primăria a decis să înceapă cu lucrările subterane prin care Electrocentrale, Compania de Apă Oradea și firmele de telefonie vor introduce toate rețelele și firele necesare. " Asfaltul va fi înlocuit cu pavaje și este important să nu mai fim nevoiți să spargem dalele după restaurare", explică primarul Ilie Bolojan. ?
Primii furnizori de servicii care trebuiau să spargă gheața sunt cei de la Electrocentrale, primii care u finalzat licitația pentru execția lucrărilor. Momentan însă, ei nu s-au putut apuca de lucru. "Încă suntem în faza de obținere a autorizației pentru desfacerea pavajului, dar este o formalitate pe care o rezolvăm repede.  Marți, cel târziu miercuri, vom începe lucrările", spune Eustafie Ilisei, purtătorul de cuvânt al companiei. Munca începe din zona Biserica cu Lună și av afecta parcările și trotuarele din intersecțiile Traian Moșoiu-Vasile Alecsandri și Vasile Alecsandri- stația de tramvai Vulturul Negru. Vestea proastă este că străzile respective nu vor mai fi asfaltate până anul viitor, când se pun pavajele.
Electrocentrale și Compania de Apă nu au un termen fix până la care să închidă șantierul, ei trebuie însă să introducă rețelele în subteran până la venirea înghețului pentru ca adevărata modernizare să înceapă în primăvară.

Transformări de milioane

Decizia de a introduce cablajele în subteran este luată din considerente estetice. "Cablurile poluează estetic, astfel încât , prin eliminarea lor, percepţia vizuală a faţadelor cu valori patrimoniale va fi  nemijlocită", a spus Dumitru Sim, șeful biroului Turism-Cultură din cadrul Direcției de Mangement Proiecte.
Face-liftul Pieței Unirii valorează peste 20 de milioane de lei, bani europeni și presupune reconfigurarea arhitecturală şi urbanistică, după modelul de la începutul anilor 1900. În zonă, circulația mașinilor va fi interzisă. "Singurul mijloc de transport permis în zonă va fi tramvaiul. În plus, planul prevede ca în zona Teatrului de Stat să circule un tramvai de epocă gastronomic", spune Csilla Petri, consilier de comunicare al primăriei.
Cei 10.000 de metri pătrați care devin exclusiv pietonali vor fi "traversați" și de piste pentru bicicliști de peste 440 de metri pătrați. Vegetația este remodelată și în locul stațiilor de autobuz sau asfaltului apar băncuțe, ronduri de flori și copaci.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite