INEDIT S-a deschis „școala“ oamenilor de succes de mâine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prin diverse jocuri, copiii învaţă că trebuie să aibă încredere în ei înşişi
Prin diverse jocuri, copiii învaţă că trebuie să aibă încredere în ei înşişi

Faptul că a pierde un concurs sau a ieşi pe locul doi nu înseamnă o tragedie este o lecţie de viaţă pe care mulţi adulţi o învaţă prea târziu. La Oradea, copiii au posibilitatea de a învăţa de mici cum să îşi recunoască şi să-şi stăpânească emoţiile, să înţeleagă valoarea compromisurilor, pentru a deveni persoane echilibrate, chiar dacă sunt orientate spre succes. Săptămâna aceasta s-a deschis la Oradea „

La vârsta de cinci ani, Astrid  Manea este unul dintre copiii care participă la programul de dezvoltare emoţională denumit „Upi, testoasa şcolară", un program care a făcut-o mai ascultătoare şi mai echilibrată. „Astrid este abia la începutul cursului, însă deja a învăţat să treacă mai uşor peste nemulţumirile de moment. Înainte nu ştia să piardă când ne jucam, însă acum înţelege că e în regulă să fii pe locul doi, că în realitatea nu pierde nimic", a spus Cristina Manea, mama micuţei Astrid. Alţi copii, care până acum nu dormeau decât cu părinţii sau cu lumina stinsă, au învăţat să-şi depăşească temerile. 

 Liderii de mâine

 Practic, la centrul Pro Cariere, copiii învaţă să se cunoască pe sine, devin mai echilibraţi şi participă chiar şi la cursuri de leadership. Luminiţa Popa, managerul centrului Pro Cariere, spune că a început acest proiect pentru că există o mare nevoie în acest domeniu, dezvoltarea socio-emoţională a copilului fiind un subiect trecut cu vederea în sistemul clasic de învăţământ, la grădiniţă sau la şcoală.  „Noi avem specialişti care se ocupă cu atenţie de fiecare copil în parte, pentru a-l ajuta să devină un om de succes, atât pe plan profesional, cât şi personal", a spus Popa. Nevoia de specialişti care să se ocupe de echilibrul emoţional al preşcolarilor şi elevilor o confirmă şi Doina Gyori, inspector şcolar pentru învăţământul special în cadrul Inspectoratului Şcolar al Judeţului Bihor. „Aceste programe sunt mai mult decât necesare. Din păcate, majoritatea şcolilor din judeţ nu au consilieri psihologici, elevii trebuind să facă faţă singuri problemelor emoţionale", a spus Doina Gyori.

Devin elevi mai buni, printr-o reţetă nemţească

Pro Cariere este singurul centru de dezvoltare personală din Oradea.  Pentru preşcolari, centrul derulează programele „Upi, ţestoasa şcolară" şi „Eu sunt EU", care îi înclude şi pe elevii din clasele primare. „Deseori, școlarii mici fac față cu greu adaptării la mediul școlar. De aici poate rezulta o stimă de sine scăzută, tulburări de învățare, de comportament sau chiar tulburări psiho-somatice. Programul «Eu sunt Eu» accentuează importanța stimulării sănătății copiilor într-un mod activ, practic, prin activități de întărire a încrederii în sine, ajutate de jocuri creative, povești terapeutice, exerciții de relaxare, cunoașterea și controlul emoțiilor, comunicare", a explicat Delia Bîrle, coordonatorul programului. „ Eu sunt Eu" este un program implementat la nivel european, a cărui eficienţă a fost deja dovedită în Germania, ţara în care specialiştii în psihologia copilului l-au creat şi validat.

Şcoală şi pentru părinţi

 În ceea ce priveşte adulţii, lor le sunt oferite workshop-uri precum „Ce ne facem cu televizorul?". „Copiii sunt fascinaţi de televizor şi stau cuminţi, iar părinţii sunt bucuroşi că îşi pot face treaba. Prin acest curs îi atenţionăm pe părinţi că impactul televizorului asupra dezvoltării copilului este unul negativ, ducând la deficienţe de învăţare, probleme de atenţie, memorie, voinţă, motivaţie şi imaginaţie", a spus Cristian Masaric, trainer responsabil de acest workshop.  Practic, părinţii primesc un ghid de management al televizorului, pentru gestionarea timpului petrecut de copii în faţa ecranului.

 

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite