FOTO Autostrada Transilvania „se mişcă“ spre Ungaria. Cât a avansat constructorul pe tronsonul A3 Biharia - Borş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările avansează pe sectorul Biharia - Borş al Autostrăzii Transilvania care va face legătura cu şoseaua din Ungaria, iar dacă antreprenorul va menţine ritmul sunt şanse ca mini-autostrada să fie inaugurată în vara anului viitor, susţin reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

"Avem pentru voi câteva fotografii din dronă surprinse în data de 8 septembrie pe tronsonul de 5,35 km al Autostrăzii A3 între Biharia şi graniţa cu Ungaria. 

Antreprenorul (Trameco, parte din grupul Selina) continuă mobilizarea bună, iar avansul este vizibil la fiecare vizită pe care o facem, atât la terasamente, cât şi la structurile nodului Biharia şi la pasajul peste calea ferată Satu Mare-Oradea", scrie pe pagina Asociaţiei, care speră ca şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să-şi respecte obligaţiile contractuale. 

"Dacă se menţine ritmul, sunt şanse ca mini-autostrada să fie inaugurată în vara anului viitor, dacă şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plăti la timp facturile emise de constructor şi nu vom avea dispute contractuale ca pe alte proiecte", se mai arată în postare. 

Tronsonul A3 Biharia Borş al Autostrăzii Transilvania este a doua conexiune a României cu reţeaua europeană, mai precis cu Autostrada M4 din Ungaria, care va fi inaugurată la începutul lui 2020. 

Abandonate de compania Bechtel în urmă cu un deceniu, lucrările pe tronsonul din Bihor al Autostrăzii Transilvania au fost reluate, ordinul de începere a lucrărilor fiind emis pe 15 martie de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru lotul 3C3, între Borş şi Biharia, în lungime de 5,35 kilometri.

Lucrările de proiectare şi execuţie a lotului 3C3 Biharia – Borş au fost adjudecate anul trecut, în urma unei licitaţii organizate de CNAIR, de asocierea firmelor Vahostav SK (Slovacia) şi compania orădeană Trameco, parte a grupului Selina, al lui Beniamin Rus.

Asociaţii şi-au asumat finalizarea lucrărilor în 19 luni şi o perioadă de garanţie de 10 ani pentru suma de 134,2 milioane lei fără TVA, echivalentul a 28,5 milioane euro.

Imagine indisponibilă

Din Autostrada Transilvania, care trebuia să se întindă pe 415 kilometri, între Borş şi Braşov, s-au construit în ultimii 14 ani doar cei 50 de kilometri între Gilău şi Turda, aşa-numita centură a Clujului, cheltuielile statului român depăşind în urmă cu trei ani plafonul record de un miliard de euro.

În ce priveşte celelalte două sectoare ale autostrăzii în Bihor, pentru subsecţiunea 3C2, Biharia-Chiribiş, 28,55 km,atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie a fost câştigată tot de Trameco, în asociere cu compania slovacă Vahostav, dar şi cu şi cu Water Drillings din Bucureşti.

Compania austriacă Strabag a contestat, însă, pentru a doua oară, rezultatul licitaţiei pentru realizarea proiectării şi execuţiei subsecţiunii dintre Chiribiş şi Biharia. 

Subsecţiunea 3C2 ar urma să aibă o lungime de 28,55 kilometri, iar asocierea câştigătoare să primească 326,515 milioane lei (plus TVA), adică echivalentul a 68,3 milioane euro (fără TVA), pentru a realiza lucrările de proiectare şi execuţie în 24 de luni.

Pentru tronsonul 3C1 Suplacu de Barcău - Chiribiş, câştigat la licitaţie de o asociere între firma autohtonă Construcţii SA şi croaţii de la Hidroelektra Mehanizacija DD, pentru echivalentul a 75,7 milioane euro (fără TVA), nu a fost depusă nicio contestaţie.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite