FOTO ADMITERE LICEU 2013 Poveştile celor mai buni profesori din Bihor  Sergiu Berian: "Profesorul ştie că el e acolo în primul rând pentru elevi, nu pentru sistem "

FOTO ADMITERE LICEU 2013 Poveştile celor mai buni profesori din Bihor  Sergiu Berian:

Sergiu Berian, profesorul apreciat de elevi

Profesorul Sergiu Berian  predă fizică la Liceul Teologic Baptist “Emanuel ” din Oradea şi este unul dintre cei mai iubiţi şi apreciaţi profesori ai şcolii. Nici nu ar avea cum să fie altfel atâta timp cât se dedică trup şi suflet în tot ceea ce face.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu răbdare, discret, fără obsesia autoevaluării permanente aşa a reuşit Sergiu Berian să devină un profesor iubit de elevii săi. A ales această meserie pentru că: “mi s-a părut fascinant faptul că poţi să asişti la prefacerile sufletului unui om aflat în cea mai tumultoasă perioadă a vieţii sale, încercând să-l ajuţi să capete formă. Petre Ţuţea o spune mai  bine: mi-ar fi plăcut să fiu profesor. Profesorul este fabricant de oameni. Profesorul seamănă cu un tâmplar care ia un lemn murdar din noroi, îl spală şi face mobilă de lux”, susţine Sergiu Berian.

A optat să predea la Liceul Teologic Baptist “Emanuel” din Oradea deoarece prin specificul său, urmăreşte să ofere elevilor o educaţie completă, fără a neglija dimensiunea spirituală.

Fără vocaţie un profesor nu are rost să intre în clasa de curs. Nu există o reţetă a succesului, consideră profesorul de fizică. Problema fundamentală este dacă un profesor îşi trădează vocaţia sau nu. În cazul în care ajunge să fie preocupat mai mult de formă şi detalii decât de conţinut şi esenţă, a apucat-o pe un drum greşit. “Indiferent că educaţia se autointitulează „centrată pe elev” sau oricum altcumva, profesorul ştie că el e acolo în primul rând pentru elevi, nu pentru sistem” spune Sergiu Berian.

A trecut de-a lungul carierei profesionale prin mai multe schimbări în rândul programei şcolare. Fiecare dintre ele a avut plusuri şi minusuri, iar în momentul de faţă consideră că sistemul de învăţământ  trebuie întemeiat pe o viziune care lipseşte sau e confuză. Această viziune consideră că ar căpătă coerenţă dacă s-ar porni de la convingerea că procesul cunoaşterii este unitar, iar fragmentarea lui pe discipline este artificială, deşi pedagogic necesară până la un punct. “Ar trebui să transmită elevilor ideea că rădăcina fericirii nu este posesiunea, adică nu e necesar să fii bogat sau să promovezi pentru a fi împlinit” crede profesorul de fizică.

Recunoaşte că, din păcate, tot mai puţini elevi sunt interesaţi să înveţe şi asta pentru că nu văd legătura dintre ceea ce învaţă şi împlinirea viselor lor. În plus, e foarte greu pentru un adolescent să găsească suficient timp pentru a rămâne singur, izolat de zgomotul cotidian ca să reflecteze asupra propriei persoane. “Există o multitudine de atracţii facile şi imediate, le ştim, sunt deja clişee, care îl împiedică să stea aplecat mult timp asupra unei probleme, fie ea de natură practică, teoretică ori existenţială” a afirmat Sergiu Berian.

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările