Autobuzul anului 2017 în Europa a ajuns în România. În ce oraş călătorii se pot plimba gratuit cu el

Autobuzul anului 2017 în Europa a ajuns în România. În ce oraş călătorii se pot plimba gratuit cu el

Oradenii se pot plimba gratuit cu autobuzul electric

Timp de o săptămână, orădenii pot testa gratuit “Autobuzul anului 2017 în Europa”,Oradea fiind primul oraş din ţară în care firma constructoare a decis să îl prezinte călătorilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

“Nu este prioritatea numărul unu a noastră să ne facem un parc electric, dar este obligatoriu să avem acest experiment, să ţinem pasul cu viitorul, căci viitorul va fi al transportului urban cu autobuze electrice, dar astăzi tehnologia nu este încă la nivelul rentabilităţii”, a declarat Csuzi Istvan, directorul SC Oradea Transport Local (OTL) SA. 
Potrivit acestuia, în Oradea au mai avut loc, în timp, alte trei testări de autobuze electrice, respectiv de fabricaţie chineză, ungară şi cehă. 

Autobuzul polonez, cu podea joasă şi lung de 12 metri, cu o capacitate de 30 de locuri pe scaune, este descris ca extrem de silenţios şi fără emisii poluante, remarcat prin construcţia modernă, dar şi prin costurile scăzute în exploatare. 

Va circula începând de luni, 6 martie, pe diferite trasee ale liniilor de autobuz în Oradea, fiind pus la dispoziţie de către reprezentanţa în România a producătorului polonez, în baza unui parteneriat de colaborare cu societatea OTL SA. 

Orădenii vor călători gratuit cu acest autobuz, fiind invitaţi să răspundă la întrebările dintr-un chestionar, în autobuz sau pe site-ul societăţii (www.otlra.ro). 

Autobuzele electrice nu pot fi folosite, deocamdată, pe lungimi mari, autonomia lor limitându-se la 150-200 de kilometri. Apoi, încărcarea rapidă la cap de linie este costisitoare, pentru că trebuie construite staţii de încărcare şi acumulatorii costă mult, la doar 4-5 ani de garanţie etc. 

“Practic, autobuzele electrice ar putea fi folosite în zona ultracentrală a oraşului pentru reducerea noxelor, dar pentru a schimba tot transportul public dintr-un oraş este iluzoriu astăzi. Ori să fie inventate nişte autobuze performante ori să rămânem la varianta de azi, cu tramvaiul care se alimentează direct de pe reţea”, a mai declarat Csuzi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările