Un ieşean a inventat „Sosul iute de Doamne Fereşte“. Bărbatul stă în prima parte a anului în Asia şi îşi aduce ingredientele secrete din Thailanda

Un ieşean a inventat „Sosul iute de Doamne Fereşte“. Bărbatul stă în prima parte a anului în Asia şi îşi aduce ingredientele secrete din Thailanda

Ioan Dan Niculescu FOTO: Arhiva personală

Ioan Dan Niculescu (37 de ani), manager al unei agenţii de creaţie şi îndrăgostit de bucătăria asiatică, a inventat un condiment absolut delicios: „Sosul iute de Doamne Fereşte, primul sos picant românesc cu atitudine“.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ioan Dan Niculescu (37 ani) a absolvit Facultatea de Drept la Iaşi în 2002, dar nu a profesat nici o zi ca avocat, ci a intrat în publicitate ca freelancer, imediat după terminarea studiilor. În prezent manager al propriei agenţii de creaţie, Argo Media, Ioan Dan Niculescu este cunoscut şi pentru Sosul Iute de Doamne Fereşte, supranumit şi „primului sos picant românesc cu atitudine“.

Ioan Dan Niculescu stă în prima parte a anului în Asia, în special în Thailanda, dar şi în ţările vecine. Călătoreşte mult pe acest continent, împreună cu iubita sa Roxana, dar asta nu îl împiedică să îşi coordoneze afacerea principală pe care o are în Iaşi, respectiv agenţia de creaţie, chiar dacă comunică prin intermediul internetului cu oamenii cu care lucrează.

„Acum cinci ani am plecat prima data spre Asia. Aveam o vârstă, un business care funcţiona, dar exista o parte din mine care tot timpul visase să călătorească. Visam la insula aceea cu palmieri, la oaza aceea de linişte“, îşi aminteşte ieşeanul.

Începuturile unei afaceri rezistente în timp

În 2002, atunci când a absolvit Dreptul şi a trebuit să îşi decidă viitorul profesional, s-a simţit mai compatibil cu domeniul publicităţii întrucât, spune el, de mic i-a plăcut să aducă lucruri şi oameni împreună, să creeze o fuziune exploatându-şi imaginaţia şi creativitatea. „Nu m-a încurcat niciodată această facultate, au fost ani în care m-am familiarizat cu sistemul de drept, lucru care este folositor oricui, şi ştiu să îmi fac singur contractele pe firmă. Dar ce am făcut şi fac în continuare sunt lucrurile care m-au pasionat cu adevărat“, crede Ioan Dan Niculescu.

A lucrat pentru Iohannis

La doi ani după terminarea Dreptului, în 2004, Niculescu şi-a deschis agenţia axată în special pe branding. A început singur, dar şi-a luat, treptat, colaboratori copywriteri, programatori, oameni din zonele conexe celei de branding şi de comunicare, şi a făcut şi angajări. În prezent, are şase angajaţi. Printre proiectele de la Argo Media se numără şi crearea manualului de brand şi a sistemului de identitate vizuală al PNL, iar printre clienţi s-a aflat şi preşedintele Klaus Iohannis, pentru care Ioan Dan Niculescu a lucrat, alături de Radu Negulescu şi Vlad Tăuşance, la crearea şi implementarea strategiei de comunicare online, în campania electorală din 2014.

Un produs care a apărut din glumă

În 2011, după ce îşi începuse lunga listă de călătorii în Asia de Sud-Est, Ioan Dan Niculescu a devenit clientul propriei agenţii, încercându-şi puterea de branding cu un produs propriu, „Sosul iute de Doamne Fereşte".

Ideea sosului i-a venit tânărului ieşean în timpul călătoriilor în Asia, în momentul în care a realizat că este greu să stai pe un alt continent, să ai o cu totul altfel de dietă, alte obiceiuri culinare, iar când te întorci să combini dieta de acolo cu cea de acasă. În plus, lui Ioan Dan Niculescu i-a plăcut de când se ştie să se joace în bucătărie. De la 3-4 ani amesteca gusturi şi arome prin bucataria mamei sale.

„Realizarea acestui sos a fost o glumă la început. A rămas aşa vreo doi-trei ani şi am văzut că prietenii şi apropiaţii o gustă şi la propriu, şi la figurat. Ce pot să spun este că sosul, gândit în ediţie limitată, era cel mai iute de pe piaţa românească la momentul la care am început să îl producem. Acesta a ajuns să fie produs pentru comercializare şi datorită branding-ului, felului în care am comunicat povestea sa. Astfel, am stârnit interes încă de la primul lot mai mare. Prima dată am făcut 14 sticluţe cu sos şi am primit solicitări instant pentru mai multe“, mărturiseşte bărbatul.

Principiile bucătăriei Thai

„Doamne Fereşte“ este un sos fusion bazat pe principiile bucătăriei regale Thai şi se produce la o firmă din Iaşi. Ingredientele sale cer o pregatire specială şi stau la macerat şi câte trei ani. Cele uscate sunt trimise din ţările prin care Ioan Dan Niculescu călătoreşte, iar  cele păstrate secrete sunt descoperite în Thailanda şi în Nepal şi importate de acolo.

„Suntem proroci şi deschizători de drumuri pe un tărâm încă neexplorat în România. Doamne Fereşte aduce schimbarea la faţă şi izbăvirea de plictis. Aducem împreună continente şi condimente, pogorând bucurie în farfurie, flăcări in priviri şi poftă de viaţă celor ce ne deschid”, se precizează cu umor pe site-ul doamnefereste.ro.

A făcut şi un muştar-cremă

Pentru că este destul de dificil de făcut, sosul a rămas în continuare în ediţii limitate, aşa cum a fost de la început. În plus, din dorinţa de a aduce pe piaţă produse unice, produse pe care i-ar plăcea şi lui să le găsească mai des pe rafturi, Ioan Dan Niculescu a mai scos şi „Muştarul-cremă de Doamne Fereşte“. Întrucât vine cu o serie de ingrediente de provenienţă indiană, acesta nu este un muştar clasic, deşi porneşte de la reteţa muştarului de Tecuci care se făcea înainte de 1989, de la o bază curată, fără chimicale şi aditivi.

„Este un produs de fuziune pe care l-am şi botezat cremă de muştar, pentru că nu îl poţi folosi ca pe un muştar obişnuit, nu merge bine cu mici, cu cârnaţi. În schimb, stă foarte bine pe feluri de mâncare pe care nu te-ai aştepta, de exemplu falafel“, mai spune Ioan Dan Niculescu.

Unde se vând sosurile

„Ioan Botezătorul“ de la Doamne Fereşte, aşa cum îşi spune în glumă creativul ieşean, nu are planuri corporatiste pentru sosurile sale. Acestea se vând în băcăniile din Iaşi, Bucureşti, Bacău, Roman, Sibiu, dar şi în reţeaua de librării Cărtureşti din Iaşi, Bucureşti, Constanţa. „Sosurile sunt un alt business, pe care l-am făcut din pasiune, din dorinţa de a aduce pe piaţă produse unice şi vrem să rămânem nişaţi, să scoatem produse în ediţie limitată“, subliniază acesta.

„Sosul iute de Doamne Fereşte“ şi „Muştarul-Cremă de Doamne Fereşte“ se adresează acelui consumator rebel, care vrea să experimenteze şi care gustă o ironie, o picanterie. „Mi-a fost uşor să lansez produse pentru un astfel de consumator, pentru că şi eu mă încadrez în aceeaşi categorie. Am fost sincer cu mine şi am ales să fac lucrurile aşa cum mi-ar plăcea mie să le văd, să le primesc, să mă bucur de ele“, recunoaşte Ioan Dan Niculescu.

Tânărul întreprinzător ieşean crede că România este o ţară în care pot fi puse în practică poveşti şi vise ale unor oameni creativi, pentru că, pe anumite segmente, pe anumite tipuri de business-uri, concurenţa este destul de scăzută, iar majoritatea oamenilor hotărâţi să facă treabă fie au plecat din ţară, fie lucrează în corporaţii. Tocmai de aceea, a ales să îşi construiască aici propria afacere.

Mai puteti citi:

Cum a cucerit-o ieşeanca Alexandra pe Carmen Iohannis. Povestea tinerei care a lăsat Franţa şi îi face haine primei doamne, într-un mic atelier de provoncie

Cuptorul Moldovencei, o afacere coaptă din dorul de casă al unei basarabence. Specialitatea casei: deliciosa plăcintă moldovenească

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: