Transportul public second-hand îi costă pe ieşeni 24.000 de euro în fiecare zi

Transportul public second-hand îi costă pe ieşeni 24.000 de euro în fiecare zi

Aglomeraţie în staţiile de transport public

Şefii Regiei de Transport Public au alocat în bugetul de anul acesta suma de 35,8 milioane de lei pentru cheltuieli materiale. Banii sunt folosiţi pentru combustibilul mijloacelor de transport în comun, piesele de schimb, anvelopele şi întreţinerea acestora vehiculelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Anul trecut, aceleaşi lucrări de întreţinere au scos din buzunarele ieşenilor 27,8 milioane de lei, însă suma este mai mare în 2011 din cauza uzurii avansate ale maşinilor.

Cele mai mari cheltuieli sunt pentru plata combustibilului, pentru care este alocată suma de 19,91 milioane de lei.

Transport criminal pentru călătorii din Iaşi: tramvaie vechi şi pante abrupte

Cele 121 de autobuze MAZ, Renault, Vanhool şi Mercedes şi cele 50 de microbuze Iveco au un consum estimat pentru anul acesta de 2,6 milioane de litri de motorină şi 34.000 de litri de ulei pentru autobuzele GPL. Din estimările edililor, vehiculele vor circula pe 8,48 de milioane de kilometri.

Tramvaiele second-hand din parcul regiei, în număr de 137, consumă uleiuri şi carburanţi în valoare de 1,28 milioane de lei.

Materialele consumabile mai scot din buzunarele ieşenilor alte 6,74 milioane de lei. Astfel, operaţiunea de schimbare a anvelopelor la microbuze şi autobuze costă 780.000 de lei.

Invalizii, umiliţi în staţiile de autobuz (GALERIE FOTO şi VIDEO)

La fiecare 60.000 de kilometri parcurşi, reprezentanţii RATP schimbă anvelopele care costă 1.193 de lei fiecare pentru autobuze şi 220 de pentru microbuze. Şi cheltuielile pentru piesele de schimb se ridică la 3 milioane de lei.

„Estimăm o creştere cu 10% a volumului consumurilor de materiale datorită uzurii parcului de mijloace de transport şi cu 3,6% datorită majorării preţurilor de achiziţie“, susţin reprezentanţii RATP.

Toate aceste cheltuieli se ridică la 29,8 milioane de lei, adică o medie de 20.000 de euro pe zi. La acestea se adaugă 5,14 milioane de lei care reprezintă consumul de energie electrică a tramvaielor second-hand.




Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările