Primul parc industrial al Iaşiului, lăsat fără teren din cauza unei autostrăzi inexistente

Primul parc industrial al Iaşiului, lăsat fără teren din cauza unei autostrăzi inexistente

Amplasamentul parcului industrial FOTO Consiliul Judeţean Iaşi

După patru ani de la prezentarea ideii unui parc industrial în comuna Leţcani, din apropierea Iaşiului, Consiliul Judeţean se laudă că a primit „actul de naştere“ cu semnătura ministrului Dezvoltării, Sevil Shhaideh.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi este la stadiul de studiu de fezabilitate, până acum, investiţia a rămas deja fără mare parte din suprafaţă.

În această săptămână, oficialii Consiliului Judeţean Iaşi au anunţat că ministrul Dezvoltării, Sevil Shhaideh, a semnat ordinul prin care se dispune acordarea titlului de parc industrial societăţii „Iaşi Industrial Park SRL”, societate aflată în subordinea Consiliului Judeţean Iaşi. Potrivit acestora, că investiţia ar fi „primul parc industrial care se înfiinţează la Iaşi“.

Primele demersuri pentru acest proiect datează din 2013, atunci când CJ a aprobat realizarea parcului de la Leţcani. În 2014, reprezentanţii primăriei Leţcani au pus la dispoziţia CJ  suprafaţa de 30 de hectare de teren cu deschidere la DE 85.

„Ulterior, documentele cadastrale au indicat o suprapunere de teren cu viitorul amplasament al Centrului de Întreţinere şi Coordonare prevăzut în studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Ungheni- Iaşi- Târgu Mureş. Având în vedere solicitarea CNADNR cu privire la reanalizarea amplasamentului astfel încât parcul industrial să nu interfereze cu coridorul avizat al viitoarei autostrăzi, ţinând cont de  importanţa strategică a acestui obiectiv, Consiliul Judeţean Iaşi a aprobat în anul 2015 diminuarea suprafeţei parcului la 18.6593 mp“, au explicat reprezentanţii CJ. Practic, deşi autostrada Ungheni-Târgu Mureş nu are nici măcar studiile de fezabiliate actualizate, a „reuşit“ să reducă semnificativ din terenl destinat parcului de la Leţcani.

La începutul acestui an, CJ a contractat serviciile de proiectare pentru studiul de fezabilitate, iar în luna aprilie a fost aprobat studiul, inclusiv indicatorii tehnico economici pentru realizarea Iaşi Industrial Park. „Deşi a fost iniţiat în anul 2013, realizarea poate a celui mai important obiectiv economic din ultimii ani din judeţ a stagnat o perioadă. Lipsa de preocupare a celor care l-au propus şi a celor desemnaţi să se ocupe administrarea proiectului a întârziat foarte mult realizarea lui. Acum, vom face din acest proiect un loc care va fi reprezentativ pentru judeţul Iaşi. Avem deja pregătit caietul de sarcini şi vom demara urgent procedura de achizitie publică, urmează realizarea proiectului tehnic, totul trebuie să se desfăşoare în ritm alert. Aşezarea parcului la Drumul European, cu facilităţi de acces este un mare atu al acestui obiectiv”, a declarat Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.

Astfel, proiectul tehnic vizează realizarea şi asigurarea utilităţilor, construirea unui centru administrativ cu o suprafaţă de 621 mp, alimentarea cu gaz, energie electrică, reţea de termoficare, reţele de aducţiune cu apă, reţele de canalizare pluvială, amenajarea  unei parcări pentru camioane, infrastructură de acces.

„Prin realizarea reţelei de drumuri precum şi a reţelei edilitare, în parc vor fi create condiţii şi facilităţi pentru clădiri administrative, spaţii de cazare (hoteluri) spaţii de alimentaţie publică (restaurante, baruri), săli de conferinţe, protocol şi training, parcări subterane, supraterane şi etajate, construcţia de hale pentru depozitare. Circulaţia în cadrul parcului industrial va fi realizată prin intermediul reţelei de drumuri propuse ca parte integrantă a proiectului“, au explicat reprezentanţii CJ Iaşi.

Valoarea proiectului este de 21,1 milioane lei, banii fiind asiguraţi de către Consiliul Judeţean Iaşi.

Citeşte şi:

Parc industrial gigantic construit în mediul rural. Cum a ajuns Miroslava cea mai bogată comună din România

citeste totul despre: