Parcul din faţa Teatrului Naţional din Iaşi, distrus pentru o parcare subterană FOTOGALERIE

Parcul din faţa Teatrului Naţional din Iaşi, distrus pentru o parcare subterană FOTOGALERIE

Parcul din faţa Teatrului Naţional

Reprezentanţii Primăriei vor distruge spaţiul verde din centrul oraşului, din faţa Teatrului Naţional, pentru a construi locuri de parcare.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE Ora 12.00 Convocaţi astăzi, de la ora 10.00, într-o şedinţă extraordinară de plen, consilierii locali au amânat proiectele de pe ordinea de zi, printre care era şi aprobarea construcţiei parcării subterane. Aleşii au motivat că nu au avut timp să studieze proiectele şi au decis să se întâlnească într-o altă şedinţă luni, 23 ianuarie.

„Înainte de începerea şedinţei, consilierii mi-au transmis că nu vor vota proiectul cu esplanada de la Teatrul Naţional. Avem nevoie de o hotărâre a Consiliului pentru intabularea terenului. Am preferat să amânăm şedinţa sub angajamentul lor că vor susţine proiectul“, a spus primarul Gheorghe Nichita.

Parcul dintre Catedrala Metropolitană şi Teatrul Naţional se transformă în şantier. Oficialii Primăriei au anunţat că vor construi o parcare subterană cu 300 de locuri pe toată suprafaţa parcului, adică 10.000 de metri pătraţi.


Vezi cum arată parcul care va fi distrus

Deşi proiectul iniţial prevedea exclusive amenajarea a esplanadei Teatrui Naţional, şefii oraşului au inclus şi acest obiectiv pentru că mai erau fonduri disponibile. „Proiectul iniţial avea o valoare foarte mică şi am decis că putem face parcarea subterană pentru că celelalte proiecte ale Primăriei aveau deja finanţare maximă, şi nici nu aveam spaţiu în altă parte", a spus Cosmin Coman, şeful Direcţiei de Programe şi Servicii pentru Comunitate.

Reprezentanţii municipalităţii au mai multe investiţii în infrastructura rutieră care puteau include şi parcări subterane. Edilii sapă tranşee pentru modernizarea străzilor în Copou, Sărărie, Păcurari, Fundaţie, Dacia, Independenţei, Elena Doamna, Sf. Lazăr, Anastasie Panu, Palat, Ştefan cel Mare, Podu Roş şi Nicolina. „Construcţia de parcări este eligibilă de la începutul anului 2009. Sunt oraşe în Moldova care au astfel de proiecte, însă probabil s-a considerat că nu este prioritar la Iaşi", a spus Constantin Apostol, directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Est.

Ce se construieşte la Iaşi în 2012: parc de aventuri în Bucium, hoteluri, centre SPA şi pasaje subterane FOTOGALERIE

Proiectul în valoare de 90 de milioane de lei va fi depus spre finanţare până pe 15 februarie, iar edilii estimează că vor semna contractul pe 15 iulie. Până în 2015, centrul oraşului va fi în tranşee, iar parcul din faţa teatrului va fi o gaură imensă. Muncitorii vor excava toată suprafaţa spaţiului verde, până la o adâncime de 7 metri şi vor construi locurile de parcare. După finalizarea lucrărilor, edilii susţin că vor amenaja spaţiul verde şi parcul va arăta mai bine decât în prezent. „Parcul va dispărea. Facem o gaură în locul lui, care va fi ras cu totul. Se astupă înapoi şi se replantează. Va arăta mult mai bine ca acum", a mai spus Coman.

Parcarea subterană va fi pe un singur nivel, iar intrarea va fi asigurată din stânga instituţiei de cultură. Investiţia europeană presupune şi modernizarea esplanadei Teatrului Naţional cu mobilier urban(bănci sau stâlpi de iluminat decorativi), spaţii neconvenţionale de joc în aer liber, aleea scriitorilor, iluminat peisagistic, amenajarea unor spaţii publice pentru expunerea în aer liber a operelor de artă plastic, sculptură.

Ieşenii rămân fără autogară modernă. Investiţia de 20 de milioane de euro, pe apa sâmbetei

Noua autogara, la Sfântul Aşteaptă

Un alt proiect controversat al Primăriei este amenajarea autogării din Tudor Vladimirescu. Investiţia de 20 de milioane de euro a fost trecută pe lista de rezervă a proiectelor europene din cauza problemelor juridice. Oficialii Primăriei se judecă cu Direcţia Generală de Finanţe Publice pentru a ridica sechestrul pus pe platforma betonată şi halele pe care ar trebui să se construiască autogara. Fiscul încearcă astfel să recupereze o serie de datorii pe care Regia Autonomă de Transport le-a acumulat către bugetul de stat. Cum următorul termen a fost stabilit pe 6 februarie, edilii nu mai au timp să-l depună pentru finanţare până la mijlocul lunii.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările