Pandemia a schimbat piaţa muncii. Cât poţi să câştigi dacă devii „influencer“ sau creator de conţinut

Pandemia a schimbat piaţa muncii. Cât poţi să câştigi dacă devii „influencer“ sau creator de conţinut

FOTO profm.ro

Pe fondul pandemiei de coronavirus, forţaţi să petreacă mai mult timp acasă, cei mai mulţi dintre tineri aleg să-şi câştige veniturile din reţelele de socializare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pandemia de coronavirus a transformat radical viaţa oamenilor. Pe lângă consecinţele asupra sănătăţii, pandemia are un impact puternic asupra modului în care oamenii trăiesc şi muncesc. 

Conform unui raport al Eurofound (Fundaţia Europeană pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Muncă şi Viaţă), 5,1% dintre respondenţii din România au spus că şi-au pierdut permanent locul de muncă din cauza pan­demiei de COVID-19, iar 33,6% dintre români spun că şi-au pierdut temporar locul de muncă.

Desigur, mulţi sunt şi cei care s-au adaptat vremurilor, renunţând, cel puţin temporar, la varianta tradiţională a activităţii pe care o desfăşurau. Aşa se face că mediul online a devenit spaţiul în care tot mai multe domenii şi-au mutat activitatea. 

Unii şi-au păstrat locul de muncă şi l-au adaptat pentru versiunea digitală, iar alţii au ales să-şi câştige banii doar creând conţinut online. Adaptabilitatea pare să fie singura soluţie. Aşa se face că, forţaţi să petreacă mai mult timp acasă, cei mai mulţi dintre tineri aleg să-şi câştige veniturile din reţelele de socializare. Astfel, job-uri precum cel de influencer sau creator de conţinut prind teren în această perioadă. 

Anca Lapa, o tânără în vârstă de 21 de ani din Iaşi, are cont de Instagram de 6 ani, iar în ultimul an şi-a dat seama că poate transforma asta într-un „job”. 

„Nu am gândit-o ca pe o afacere. Era şi încă este o pasiune. Toată lumea din jurul meu îmi spunea că pot face mai mult de atât. Îmi scriau multe persoane şi îmi spuneau că ele chiar mă urmăresc. Că intră pe contul meu să vadă ce am mai făcut. Datorită acestei presiuni m-am dezvoltat”, spune Anca Lapa.

Multe domenii au avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus, printre acestea nu se numără însă şi domeniul creatorilor de conţinut. „În perioada pandemiei, având mult mai mult timp liber, am postat mai mult. Şi mi-a crescut contul cu 2-3 mii de urmăritori”, mărturiseşte tânăra ieşeancă. 

 

Contul de Instagram al Ancăi   FOTO Alina Batcu

În mare parte, domeniul spre care se îndreaptă Anca atunci când postează pe Instagram este cel de „beauty”. Urmăritorii ei pot vedea cum se machiază aceasta, cum se îmbracă sau ce produse foloseşte pentru îngrijirea personală. Nu lipseşte nici conţinutul despre activităţile zilnice ale Ancăi. 

Cum se pot câştiga bani din social media

Câştigurile din social media diferă de la lună la lună. Şi, deşi pare simplu, această muncă presupune foarte multă responsabilitate. 

„Da, se poate trăi relativ uşor din asta. Doar că trebuie să ai imaginaţie şi să te reinventezi. Dacă eşti natural şi promovezi natural lucrurile, nu neapărat pentru bani, atunci oamenii o să se uite la tine. Eu nu am foarte mulţi urmăritori, dar am câştigat şi peste salariul minim pe economie pe lună”, a spus Anca Lapa în discuţia cu reporterul „Adevărul”. 

Pentru cei care sunt la început de drum în acest domeniu, tânăra ieşeancă are câteva sfaturi: „Eu aş urmări cu drag un om care e natural şi care munceşte. Dacă iubesc domeniul acesta şi această lume, să posteze. Să fie ei”, a conchis Anca Lapa. 

De asemenea, pe fondul pandemiei de coronavirus, mulţi dintre cei care au rămas fără loc de muncă au încercat să se reprofileze. Astfel, din barmani, bucătari sau fotografi ajung să muncească acum în domenii complet diferite. Aşa se îndreaptă către cursuri de calificare profesională. Printre cele mai căutate se numără cursurile de make-up şi de coafor. Chiar şi aşa, numărul celor care se înscriu la astfel de cursuri este mult mai redus decât cel din anii trecuţi.

„Lumea este foarte reticentă în a cheltui bani. Într-adevăr, au venit în perioada asta la cursurile noastre persoanele care lucrau în HoReCa. A scăzut şi la noi volumul de cliente. Dacă anul trecut puteam să refuz, anul acesta îmi doream să mai vină”, spune Alina Filip - PRO MAKE UP Academy. 

Chiar şi în domeniul acesta a fost nevoie de adaptibilitate. „Am lansat şi cursuri online. Cursul poate fi achiziţionat de oricine. Cursuri de începători, cât şi de profesionişti. Poate ajuta şi la automachiaj. Am şi pachetul de VIP. Acolo clientele pot intra în direct cu mine. Şi eu le explic ce nu au înţeles bine. M-am adaptat cât am putut”, a adăugat Alina Filip. 

Vă recomandăm să citiţi şi:

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările