Minunea s-ar putea întâmpla. Aeroportul Internaţional Iaşi, declarat eligibil pentru modernizare cu fonduri UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aşa ar trebui să arate Aeroportul Internaţional Iaşi la finalul proiectului de modernizare FOTO CJ Iaşi
Aşa ar trebui să arate Aeroportul Internaţional Iaşi la finalul proiectului de modernizare FOTO CJ Iaşi

După ani întregi de haos în proiectul modernizării Aeroportului Internaţional Iaşi, autorităţile judeţene au anunţat astăzi că proiectul a fost declarat eligibil pentru a fi finanţat cu fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană.

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Transport” (POS – T) 2007-2013 a lansat spre consultare Ghidul solicitantului din cadrul Axei prioritare II - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T, Domeniul de intervenţie 2.4 Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian.

Prin „Studiul de prioritizare a investiţiilor la aeroporturile regionale din România”, Comisia Europeană a recomandat ca Aeroporturile Iaşi, Oradea şi Craiova să treacă în etapa a doua, constând în evaluarea la nivel de proiect pentru fiecare din cele trei proiecte în vederea pregătirii acestora pentru finanţare în cadrul POS – T 2007-2013.

„În urma discuţiilor purtate în această vară, am convins reprezentanţii Comisiei Europene de faptul că modernizarea Aeroportului Iaşi este o investiţie viabilă din punct de vedere economic şi totodată fundamentul dezvoltării durabile a întregii Regiuni de Nord-Est. Suma totală alocată dezvoltării infrastructurii de transport aerian din România este de 118,89 milioane de euro. Proiectul pe care îl vom depune spre finanţare va avea o valoare de aproximativ 60 de milioane de euro, suma maximă care putea fi solicitată de Aeroportul Iaşi. Acesta va include decontarea lucrărilor pentru construcţia noii piste şi finanţarea realizării căii de rulare, a platformei mărite şi a unui nou terminal (T3), care va avea o suprafaţă de minim 3.600 de metri pătraţi, adică de trei ori mai mare faţă de cel terminalul recent construit (T2). Noile capacităţi de procesare a pasagerilor vor fi proiectate să suporte un trafic de 2 milioane de pasageri pe an", a declarat Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.

Practic, autorităţile judeţene din Iaşi pot depune cererile de finanţare până pe 31 ianuarie 2013.

Reconstrucţia Aeroportului Iaşi a debutat pe 7 august 2013 cu o finanţare plănuită şi asigurată exclusiv din bugetul Consiliului Judeţean Iaşi. Dacă CJ Iaşi obţine finanţarea UE, atunci aeroportul va fi realizat, în cea mai mare parte, din fonduri nerambursabile.

Lucrările, programate să se termine în iulie 2015, vor fi efectuate de asocierea formată din firmele Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Grup, contra sumei de 139 milioane lei, fără TVA, contractul prevăzând şi realizarea căilor de rulare, extinderea platformei de garare a avioanelor, construirea drumului perimetral, instalarea noii instalaţii de balizaj şi realizarea canalizării pentru apele pluviale.

Într-o a doua etapă, urmează să fie construite noi platforme de garare a aeronavelor şi a căilor aferente de degajare. Partea această a fost estimată la 40 milioane euro, iar proiectul a fost depus pentru finanţare la Comisia Europeană.

Într-o a treia etapă ar urma să fie construite două noi terminale, unul de pasageri, altul de marfă, a unui hangar pentru repararea avioanelor şi a unui nou turn de control.

Pe aceeaşi temă:

Modernizarea Aeroportului Internaţional se mută pe Facebook

Proiect discutabil pentru Aeroportul Iaşi. În locul unui director vin doi administratori

Accident pe Aeroportul Iaşi. Un porc mistreţ a pus în pericol viaţa pasagerilor din avionul de Bucureşti

Iaşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite