Licenţe inedite la Politehnica Iaşi: prima Dacia veche cu aer condiţionat şi maşina cu cel mai mic consum din ţară FOTOGALERII

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Profesorul Gabriel Ursescu alături de Bogdan Puiu şi Lucian Sârbu şi maşina cu cel mai mic consum
Profesorul Gabriel Ursescu alături de Bogdan Puiu şi Lucian Sârbu şi maşina cu cel mai mic consum

Două lucrări de licenţă prezentate la finalul acestui an universitar i-a impresionat pe membrii comisiei de evaluare, iar studenţii au fost notaţi cu note foarte bune.

Studenţii de la Facultatea de Mecanică au reuşit să revoluţioneze piaţa auto la finalul acestui an universitar. Studentul Ionuţ Constantin Surugiu şi-a dotat propria maşină, o Dacia 1310 cu anul fabricaţiei 1998, cu aer condiţionat, devenind astfel singura Dacia de până în anul 2000 cu această îmbunătăţire.

Tânărul mărturiseşte că a investit circa 800 de lei pentru proiectarea instalaţiei de aer condiţionat. „Profesorul Gabriel Ursescu m-a ajutat cu un condensator, iar eu am cumpărat compresorul, l-am pus în faţa radiatorulului, radiatorul de răcire a fost şi el schimbat cu unul cu termocuplă, am decupat din caroserie pentru montarea aerotermei cu vaporizatorul. A mai trebuit doar să montez conductele şi să încarc freonul", susţine Ionuţ Surugiu.

Ionuţ Surugiu conduce singura Dacia veche cu aer condiţionat

Maşina are un buton AC la bord, iar intensitatea poate fi reglată pe trei trepte. Ideea proaspătului absolvent a fost notată cu 9,50. Cea mai mare mulţumire a sa, pe lângă nota foarte mare, este că a putut îmbina lucrarea practică de la licenţă cu acoperirea unei nevoi.

FOTO Casca-minune inventată la Iaşi. Vezi ce poate face dispozitivul VIDEO 

Invenţie revoluţionară la Iaşi: Aparatul care depistează cancerul la sân în 7 minute (FOTO şi VIDEO)  

„Sunt încântat că de ceea ce am prezentat la licenţă mă şi folosesc. Acum este o plăcere să te plimbi cu maşina", spune Ionuţ Surugiu.

Maşina cu cel mai mic consum de carburant

O altă lucrarea de licenţă care i-a impresionat pe membrii comisiei a fost cea realizată de studenţii Lucian Sârbu, Andrei Uricaru şi Bogdan Puiu sub coordonarea profesorului Gabriel Ursescu. Tinerii au continuat un proiect început mai demult de profesorul coordonator şi au ajuns să creeze maşina cu cel mai mic consum.

Autovehiculul are două locuri, este decapotabil şi are un rezervor de doar 5 litri, cantitate de carburant care le permite să se plimbe o zi întreagă.

Invenţiile studenţilor ieşeni: Roboţi de spionaj, de trimis pe Marte şi de înlocuit muncitorii FOTO

UPDATE Licenţă inedită a unui student de la Electronică Iaşi: a creat o mână bionică (FOTO şi VIDEO)  

„Se dorea un autovehicul hibrid, urban, uşor pentru că asta este cea mai mare problemă în ziua de azi: maşinile sunt tot mai grele şi din această cauză consumurile cresc. Era concepută ca hibrid paralel prin pământ, deci cu tracţiune termică în spate şi tracţiune termică puntea din faţă. Din cauza resurselor oarecum limitate n-am reuşit decât să realizăm partea de tracţiune termică. Anul acesta am continuat proiectul. La partea mecanică i-am modificat sistemul de direcţie pentru că avea nişte mişcări parazite care duceau la instabilitate, i-am repoziţionat caseta de direcţie, i-am schimbat-o, am schimbat sistemul de frânare, am umblat la partea de siguranţă. Am montat şi cupola care permite montarea unui parbriz, este revopsită. Consumul este foarte mic, chiar este foarte mic. Ca idee, ea are un rezervor de cinci litri cu care ne învârtim prin zonă o zi întreagă", susţine profesorul Gabriel Ursescu, coordonatorul tezei de licenţă.

Profesorul Gabriel Ursescu alături de Bogdan Puiu şi Lucian Sârbu şi maşina cu cel mai mic consum

Cei trei studenţi spun că cel mai mult au lucrat în semestrul al II-lea, maşina fiind vopsită chiar în noaptea de dinaintea susţinerii examenului. „S-a lucrat foarte mult la facelift, tot ce înseamnă aspect: faruri, cupolă, parbriz, a fost echipată cu un motor Daewoo Tico", susţine Lucian Sârbu, studentul fiind notat cu 8,75 la licenţă.

Iaşi Kart şi maşină pe pernă de aer, licenţe la Mecanică (FOTO)

Invenţia unui student ieşean: maşini blocate automat la calea ferată FOTOGALERIE 

Tinerii susţin că prin modificările aduse autoturismul deja existent a devenit mai performant decât ce se găseşte pe piaţă. „Printre avantaje se numără faptul că mecanismul de direcţie este mult mai precis, iar manevrabilitatea este ridicată. Am reproiectat sistemul casetei de direcţie", spune Andrei Uricaru, notat cu 8,75.

Un alt avantaj ar fi rezistenţa crescută. „S-au făcut simulări în poligon, calcule de rezistenţă la torsiune şi rezistenţa creşte semnificativ datorită cupolei de deasupra", spune Bogdan Puiu, care a primit nota 9,50.

INEDIT Maşină ca a lui Michael Schumacher, construită din cheta studenţilor ieşeni (FOTO şi VIDEO)

Ideea genială a unui ieşean: Big Brother pe camioane FOTOGALERIE

Pentru crearea unei astfel de autovehicul s-au investit 4.000 de euro, iar pentru a putea să se circule pe stradă cu maşina mai este nevoie doar de dotarea cu ştergător de parbriz şi centuri de siguranţă.

Intră pe iasi.adevarul.ro pentru a afla noutăţi din Capitala Moldovei!

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite