Judecătorii ieşenii amână decizia în cazul vatmanului implicat în accidentul din Fundaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Apărătorii lui Cristian Diaconu, au cerut astăzi revocarea interdicţiei de a părăsi localitatea. Magistraţii au anunţat că se vor pronunţa mâine în ce priveşte solicitarea avocaţilor. Aceştia din urmă nu au avut încă acces la expertiza criminalistică efectuată în cazul accidentului

Cristian Diaconu a fost astăzi din nou prezent în faţa judecătorilor, care ar fi trebuit să se pronunţe dacă îi prelungesc acestuia interdicţia de a părăsi localitatea de domiciliu. „Pronunţarea a fost amânată pentru mâine la prânz", a spus avocatul Bogdan Gheorghiţă, unul dintre apărătorii lui Diaconu. Acesta a precizat că au solicitat revocarea măsurii pentru că nu există nici un indiciu din care să rezulte că vatmanul ar intenţiona să se sustragă anchetei penale.

Avocaţii au mai precizat că, deşi raportul de expertiză a fost finalizat de Institutul Naţional de Expertize Criminalistice de aproximativ trei săptămâni, ei nu au avut acces la concluziile formulate de aceştia.

Citiţi şi: Accidentul din Fundaţie, reconstituit de criminalişti

Tragedia din Fundaţie a avut loc pe 21 martie 2011. Un tramvai care circula pe traseul 13 şi care era condus de Cristian Diaconu a provocat la semaforul din dreptul Bibiliotecii Centrale Universitare un carambol în care au fost implicate şase autoturisme şi un autobuz RATP.

Un angajat al Penitenciarului a murit în accident

În urma accidentului, agentul-şef adjunct Dănuţ Condurache, din cadrul Penitenciarului Iaşi, a decedat, iar colega sa, asistenta medicală Mirela Drăguşanu, a ajuns în stare gravă la spital, fiind ulterior operată în străinătate. La două zile de la accident, după ce a fost efectuată constatarea tehnică care a concluzionat că tramvaiul nu avea defecţiuni, ofiţerii de la Serviciul Rutier l-au reţinut pe vatman sub acuzaţiile de ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă

Citiţi şi: Expertiză tehnică mamut în cazul tragediei provocate de „tramvaiul groazei“

Procurorii au cerut arestarea preventivă a lui, însă solicitarea a fost respinsă de judecători. De fiecare dată când a fost audiat, vatmanul a susţinut că frânele vagonului n-au funcţionat î-naintea impactului. Vagonul implicat în accident a fost supus la peste 50 de probe de frânare. După verificări, experţii au concluzionat că, la o viteză de 50 de kilometri pe oră, tramvaiul putea fi oprit într-o distanţă de maxim 15 metri. Cu toate acestea, tramvaiul implicat în accident a luat foc cu câteva luni înainte de tragedie, iar vatmanul a sesizat şefilor în ianuarie că are probleme cu frânele.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite