Iaşi: Constatare tehnică: Vatmanul folosea frânele în momentul impactului ucigaş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialiştii care au făcut verificarea tehnică a frânelor de la tramvaiul care a provocat tragicul accident din Copou au determinat că vagonul frâna când a izbit maşinile staţionate pe calea ferată.

Joi au fost anunţate rezultatele măsurătorilor efectuate în cursul nopţii dinspre marţi spre miercuri, când vagonul implicat în tragicul accident a fost scos pe străzi pentru a-i fi testate frânele.

VIDEO Iaşi: Un tramvai fără frâne a spulberat şase maşini. O persoană a murit (UPDATE FOTO)

„În mod normal, din cele trei frâne cu care este dotat tramvaiul, vatmanul o utilizează pe cea electrodinamică pentru a reduce viteza, după care intră în funcţiune cea pneumatică, fără de care nu se poate opri. În cazul în care primele două frâne cedează, se foloseşte frâna de urgenţă, respectiv pe patine. Pentru testele de marţi noapte au fost folosite toate cele trei frâne simultan", a explicat Radu Gaiginschi, şeful comisiei care a făcut constatarea tehnică.

image

Iaşi: Tramvaiul ucigaş din nou la stradă. Prima expertiză exclude eroarea tehnică (UPDATE VIDEO)

Astfel, cea mai mică viteză la care a fost frânat tramvaiul a fost de 25 kilometri/oră, caz în care distanţa de frânare pe plan drept a fost de 8-9 metri.

La polul opus, tramvaiul a fost accelerat până la 55 kilometri/oră. De la această viteză, distanţa de frânare în palier drept a fost de 38 de metri, respectiv 45 de metri pe plan înclinat în Copou, sub acelaşi unghi ca cel din Fundaţie.

image

Călător în tramvaiul groazei din Iaşi: „Am văzut moartea cu ochii“ (UPDATE VIDEO)

„Distanţele acestea sunt minime, deoarece frânele au fost acţionate cu forţă maximă. În mod normal, vatmanii folosesc frânele de confort, astfel încât să nu afecteze pe pasagerii care stau în picioare. Astfel, distanţele de frânare sunt mult mai mari în trafic", a declarat Gaiginschi, care este de părere că tramvaiul avea frânele în funcţiune în momentul producerii accidentului.

UPDATE Iaşi: Agentul ucis de tramvai a fost înmormântat cu onoruri militare. Colegii i-au compus o poezie (FOTO şi VIDEO)

„Dacă ne luăm după ce s-a spus de către martori, că tramvaiul avea în jur de 50 kilometri/oră , am fi avut parte de un adevărat carnagiu. La aşa o viteză şi masa sa de peste 30 de tone, un impact cu maşinile ar fi provocat explozii şi nu s-ar fi oprit pe trecerea de pietoni. Ori urmele de pe Mercedes (prima maşină lovită în accident, n.r.) indică o deformare la viteză mică. Tramvaiul frâna în momentul impactului", a precizat Radu Gaiginschi.

Pe străzile Iaşiului circulă tramvaie-sicrie. Vezi aici incidentele în care au fost implicate vagoanele de-a lungul anilor

Iaşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite