Iaşi: CAMPANIE - Edilii au soluţii doar pe hârtie pentru aeroport (UPDATE)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iaşi: CAMPANIE - Edilii au soluţii doar pe hârtie pentru aeroport (UPDATE)
Iaşi: CAMPANIE - Edilii au soluţii doar pe hârtie pentru aeroport (UPDATE)

Ministrul Transporturilor Radu Berceanu a fost prezent vineri la Iaşi pentru a analiza situaţia Aeroportului Iaşi.

Ministrul Berceanu a anunţat rezolvarea situaţiei privind terenurile de la Aeroport pentru "la toamnă", când se vor întoarce aleşii din vacanţa parlamentară şi va putea fi votată o lege prin care cele peste 140 de hectare de teren vor trece la Consiliul Judeţean. "Curtea Constituţională nu a împiedicat numai acest transfer de terenuri, ci şi altele pentru lucrări din ţară mult mai urgente", a spus Berceanu. Ministrul le-a sugerat autorităţilor judeţene ca până în septembrie să obţină de la Autoritatea Aeronautică Civilă avizul pe documentaţia tehnică privind lucrările de la Aeroport.

Berceanu a susţinut că toate cele trei aerogări din Moldova pot exista în regiune fără să se blocheze una pe alta, dar că aeroportul de la Iaşi trebuie să fie modernizat pentru că are o poziţie strategică. "Sigur va atrage un investitor dornic să aloce bani pentru modernizare pentru că Iaşiul are potenţial de dezvoltare", a spus Berceanu

După ce au aşteptat deblocarea situaţiei terenurilor de la aeroport, oficialii susţin că au un plan de rezervă care presupune reluarea proiectului de la zero.

Aleşii ieşeni par să fie rupţi de realitate atunci când vine vorba despre proiectul de modernizare a Aeroportului Internaţional. De trei ani, pe masa şefilor Consiliului Judeţean (CJ) stă un proiect care vizează lucrări de peste 200 de milione de euro la regia din subordine. Cu toate că nici până în prezent autorităţile nu deţin terenul pe care vor să extindă aeroportul, atât şeful CJ, Constantin Simirad, cât şi primarul Gheorghe Nichita afirmă că au făcut tot posibilul pentru a debloca situaţia.


„Pe cei de la Guvern i-am determinat şi până acum să mişte lucrurile, dar a apărut o decizie a Curţii Constitu-
ţionale prin care terenul necesar modernizării nu mai poate fi trecut la CJ printr-o ordonanţă de urgenţă, ci printr-o lege. În toamnă vom promova în regim de urgenţă o lege prin care terenul să ajungă la CJ”, a afirmat primarul Gheorghe
Nichita.


Conducerea CJ susţine că aeroportul ieşean are toate şansele să se dezvolte datorită numărului mare de pasageri, dar şi a unor instituţii care nu sunt întâlnite în alte judeţe ale Moldovei şi care atrag călători. „Peste câţiva ani, dacă vom avea o pistă mai lungă, vom depăşi cu mult milionul de pasageri. Un avantaj real este că are o poziţie strategică, situat la graniţa cu Europa care nu aparţine Uniunii Europene”, a precizat Simirad. Acesta a adăugat, însă, că în calea proiectului de modernizare a aerogării ieşene stau numeroase obstacole.


„Accesul este
încă rudimentar”


Printre dezavantajele subliniate de şeful CJ se numără lipsa terenului, condiţiile meteorologice care de multe ori îngreunează operarea pe pista ieşeană, prezenţa unei unităţi militare în zonă,  dar şi lipsa căilor de acces moderne către aeroport. „Accesul este încă rudimentar, ar trebui executată o şosea ocolitoare”, a spus Simirad.


În plus susţine că nu se doreşte ca aerogara de la Iaşi să fie modernizată. „Vinovaţii care au dorit ca proiectul să rămână blocat sunt mai mulţi decât credeţi. Interesele mărunte sunt mult mai parşive”, s-a limitat să afirme şeful CJ.

„Planul B“ de modernizare


Conducerea CJ a anunţat că dacă în toamnă nu va primi terenul se va aplica „planul B”, care presupune reluarea procedurilor de la zero. „Vom prelungi la maximum actuala pistă care ar ajunge la 2.400 de metri lungime şi ne vom axa pe transportul cu avioane de capacitate medie. Pentru lucrări, în ambele cazuri, vom căuta să concesionăm aeroportul”, a explicat Simirad.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite