Dezastru în cel mai important nod rutier din Iaşi. Pasajul de la Fundaţie, în cursa pentru titlul de "şantier etern". Constructorul este în colaps financiar

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şantierul pentru construirea pasajului subteran de la Fundaţie FOTO oradeiasi.ro
Şantierul pentru construirea pasajului subteran de la Fundaţie FOTO oradeiasi.ro

Termenul prevăzut iniţial pentru finalizarea pasajului a fost depăşit deja cu 15 luni. În plus, constructorul reclamă probleme financiare grave, iar şantierul riscă să nu fie închis nici în primăvara anului viitor. Oficialii Primăriei Iaşi se arată neputincioşi.

Lucrările la pasajul subteran de la Fundaţie înaintează în ritm de melc încă din vara anului în curs. Muncitorii şi-au primit salariile cu ţârâita, n-au mai încasat bonuri de masă de câteva luni şi au ameninţat chiar cu greva, la un moment dat. În plus, materiile prime şi consumabilele necesare şantierului au ajuns cu ţârâita, iar lucrările au stagnat zile la rând.

În aceste condiţii, inevitabilul s-a produs zilele trecute, când oficialii firmei de construcţii care lucrează la pasaj, SCCF Iaşi, au transmis că nu pot termina şantierul nici la ultimul termen convenit împreună cu responsabilii de la Primăria Iaşi: 16 decembrie. Mai mult, au estimat că cel mai probabil vor preda lucrarea abia după ce trece iarna, în aprilie 2014.

În faţa acestor afirmaţii, şefii Primăriei Iaşi au declarat că aşteaptă să ajungă la data de 16 decembrie, pentru a vedea ce măsuri vor lua. După 16 decembrie, ar urma să aplice penalizări de 0,1% din valoarea contractului (53 de milioane de lei, majoritatea din fonduri europene) pentru fiecare zi de întârziere. Şefii Primăriei Iaşi iau totuşi în calcul să nu pedepsească contructorul, ci să încheie un act adiţional la contractul iniţial, cu un nou termen de finalizare, fapt care n-ar mai presupune aplicarea de penalizări.

„Eram consilier local mandatul trecut, iar la lucrările din Tătăraşi vorbeam despre penalităţi: 3 la sută în prima lună, 5 în a doua, trebuie penalităţi serioase. Într-o şedinţă de consiliu, i-am cerut lui Mihai Chirica să aducă factura de penalităţi. «Să văd ca i-ai ars». Evident, nu era nici o factură tăiată. Toţi constructorii, fac, nu fac treabă, vin încoace, la Iaşi”, a spus Sorin Ionescu, fost consilier local.

Peste toate, primarul Iaşiului a făcut ieri o declaraţie din care reiese că societatea este într-o situaţie financiară dezastruoasă. Problemele au început la şantier încă din septembrie 2012, după ce firma care a câştigat licitaţia, SCCF Grup Colas, şi-a vândut acţiunile către Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti, fapt care a generat şi primele întârzieri ale lucrărilor.

„În această iarnă vom întâmpina probleme serioase pe unele dintre şantiere din cauza constructorilor. Tocmai de aceea, am vorbit la nivelul Guvernului să încercăm să-i forţăm pe aceşti constructori care au lucrări în Iaşi, în special cei de la Fundaţie, ca să urgenteze un pic asfaltarea. La Fundaţie am avut un constructor care a câştigat licitaţia şi apoi a vândut firma, iar cel care a cumpărat-o a preluat şi contractul de lucrări. În acest caz, noul constructor trebuie să mai vină cu bani de acasă ca să termine lucrarea, pentru că cel care a fost înaintea lui a sublicitat lucrarea ca să câştige”, a spus primarul Iaşiului Gheorghe Nichita, pentru oradeiasi.ro.

Conform declaraţiilor oficiale ale constructorului, lucările sunt efectuate în proporţie de 90% în acest moment. Despre proiectul pasajului subteran din Fundaţie se vorbeşte la Iaşi încă din 2011. Teoretic, ar fi trebuit terminat în august 2012.

Este vorba despre un pasaj rutier în lungime de  286 de metri, o lăţime de 10 metri şi o înălţime de 5 metri, care face legătură între bulevardele Păcurari şi Independenţei.

Pe aceeaşi temă:

Primul proiect pe fonduri europene întârziat oficial de Primărie: şantierul de la Fundaţie prelungit cu 11 luni

Şantierul de la Fundaţie, blocat dintr-un motiv aberant: s-au schimbat acţionarii firmei care a câştigat proiectul european

Cum va arăta pasajul subteran de la Fundaţie

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite