Fiţuica de propagandă a primarului din Iași. Află aici câţi bani publici înghite publicaţia

Fiţuica de propagandă a primarului din Iași. Află aici câţi bani publici înghite publicaţia

Ieşenii citesc materialele care apar în fiecare joi în ziarul Primăriei, „Curierul de Iaşi“

Gheorghe Nichita cheltuieşte 71.000 de lei pentru un ziar care elogiază proiectele Primăriei. „Buletinul de informaţii edilitare al Primăriei“, aşa cum este proclamat, apare în centrele de cartier, în punctele de încasare ale Termoservice şi la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni.

Ştiri pe aceeaşi temă

Edilul-şef cheltuieşte banii ieşenilor pentru a-şi promova proiectele. Reprezentanţii Primăriei vor organiza pe 11 octombrie licitaţia pentru achiziţia serviciilor de tipărire a buletinului de presă săptămânal al Primăriei, „Curierul de Iaşi“. Cu 71.000 de lei din fondurile publice, edilii vor asigura un tiraj mediu lunar de 34.100 de exemplare, timp de trei luni, până la sfârşitul anului. „Nu există un tiraj fix, ci unul minimal. În luna februarie şi în toată perioada de vară reducem tirajul la jumătate, până la 12.500 de exemplare. Tirajele cresc în perioada Sărbătorilor Iaşiului, de 24 Ianuarie şi de Sărbătorile Iaşiului“, a spus Ninel Berneagă, şeful Biroului de Comunicare din cadrul Primăriei Iaşi.


4.000 de exemplare în plus faţă de anul trecut


Publicaţia Primăriei a fost tipărită până acum la tipografia Albina, care aparţine Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei. Contractul, care a avut o valabilitate de 12 luni, a expirat la sfârşitul lunii septembrie. Publicaţia a fost tipărită în 1,5 milioane de exemplare, în 52 de  ediţii săptămânale, iar cheltuiala s-a ridicat la 210.000 de lei din fonduri publice. În preajma campaniei electorale din 2008, tirajul ziarului a crescut de zece ori faţă de 2007, astfel că până la 110.000 de exemplare au fost distribuite lunar în cutii poştale şi centre de cartier din Iaşi. Pentru tipărirea şi distribuirea buletinului de presă, edilii au cheltuit 450.000 de lei, bani publici. De la 5 milioane de exemplare din timpul campaniei, tirajul a scăzut la 1,4 milioane de ediţii, după alegeri.


Ziarul municipalităţii apare în fiecare joi, în opt pagini alb-negru şi color, şi conţine materiale despre proiectele, iniţiativele primarului Gheorghe Nichita şi evenimentele din administraţia publică locală. Săptămânalul „Curierul de Iaşi“ a prezentat încă de la apariţie doar partea pozitivă a activităţii primarului Iaşiului. Fără a menţiona străzile ciuruite din oraş, lipsa locurilor de parcare sau invazia câinilor comunitari, redactorii cotidianului laudă toate proiectele edilului-şef. „Utilizăm un instrument de informare pentru a transmite date prin această publicaţie. Urmărim ca în viitor să recurgem la o pondere mai mare pe online deoarece costurile pentru print sunt destul de mari“, a mai spus Berneagă.


Printre articolele ediţiei se numără „Soluţii temporare pentru apa caldă a ieşenilor“, „Noul an şcolar, între speranţă şi temeri“, „Municipalitatea oferă rechizite pentru 400 de copii din familii defavorizate“, „Serviciul de termoficare se pregăteşte pentru o iarnă grea“ sau „Fondurile europene schimbă faţa oraşului“. Conţinutul editorial este asigurat de cinci angajaţi ai Primăriei Iaşi, coordonatorii Sebastian Buraga şi Daniel Mătăsaru şi trei salariaţi din cadrul Biroului de Informaţii şi Relaţii cu Media.

Vezi şi:

Iaşi: Primarul Nichita cheltuie 25.000 de euro din fonduri publice pe reviste


„La atribuţiile acestor angajaţi, s-au introdus şi cele de redactare a materialelor. Am vrut să introducem în paginile publicaţiei şi dezbateri între consilieri locali ca formă de transmitere a informaţiilor, dar ideea nu a avut succes“, a mai spus Berneagă.


„Un ziar care laudă nu are de ce exista“


O parte din consilierii locali au cerut încă de anul trecut desfiinţarea publicaţiei. „Ne aflăm într-o perioadă în care adoptăm măsuri de austeritate pentru oraş. Curierul nu-şi mai găseşte rostul, mai ales că a depăşit faza pentru care a fost creat, aceea de campanie electorală. Pe de altă parte, în paginile acestuia există mai multă dezinformare decât articole cu rol de informare. Citadin înregistrează pierderi, CET este în colaps, iar acest buletin informativ nu publică nimic din aceste realităţi. Un ziar care laudă mereu nu are de ce exista. Noi am depăşit faza de cult al personalităţii“, a declarat consilierul Sorin Ionescu.

Reclamă cu pixuri şi sacoşe de mii de euro

 Imaginea judeţului Iaşi va fi promovată cu suma de 40.000 de euro din fonduri publice. Cu zeci de kilometri de drumuri judeţene de pământ şi piatră, şcoli în şantier şi spitale dărăpănate, edilii investesc în albume foto, pixuri şi insigne. Conducerea Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi a organizat deja licitaţia publică pentru a cumpăra materialele promoţionale. Pentru contractul pus la bătaie de edili s-au înscris deja  patru firme din Iaşi, Suceava şi Constanţa. Edilii vor achiziţiona 8.000 de produse, printre care albume de prezentare a judeţului, CD-uri, sacoşe de carton şi pixuri personalizate, insigne cu stema judeţului, hărţi ale Iaşiului şi materiale de prezentare cu cifre, date şi proiectele de investiţii. Proiectul face parte dintr-un „program profesionist de promovare a imaginii judeţului“, iar materialele vor fi oferite delegaţiilor oficiale care vizitează CJ şi primăriile din judeţ.


„Judeţul cu o puternică încărcătură culturală şi istorică nu utilizează suficient aceste resurse în scopul promovării propriei imagini. Iaşiul este puţin cunoscut şi atractiv pentru potenţialii investitori şi principala cauză o reprezintă insuficienta mediatizare“, a spus Cristian Stanciu, iniţiatorul proiectului. Şefii judeţului sunt cunoscuţi pentru risipa banilor publici.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările