Dezastrul de pe străzile Moldovei: 28.000 de accidente şi aproape 2.000 de morţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: ISU Vrancea
FOTO: ISU Vrancea

Protestele locuitorilor din zona de Nord-Est a României pentru realizarea cât mai rapidă a unei autostrăzi sunt îndreptăţite, luând în calcul ultimele cifre ale INS, în ceea ce priveşte accidentele din Moldova.

Cifrele publicate de Institutul Naţional de Statistică scot la iveală dezastrul de pe şoselele Moldovei din ultimii ani. Pe străzile din cele şase judeţe ale regiunii de Nord-Est s-au produs în ultimii şase ani 28.000 de accidente, în care şi-au pierdut viaţa aproape 2.000 de persoane. 

Pe primul loc în clasament se află judeţul Iaşi, unde în ultimii ani s-au produs 6.970 de accidente, pe locul doi situându-se judeţul Suceava, cu 6.668 de accidente. Cele mai puţine evenimente rutiere au avut loc la Vaslui (3.347) şi la Botoşani (2.843 accidente). 

Tot Iaşul este pe primul loc şi la accidente grave: între anii 2015 - 2020 au avut loc 2.241 de accidente grave, în timp ce la Suceava au fost 1.725. 

În privinţa deceselor din accidentele rutiere produse în judeţul Iaşi, cei mai mulţi morţi pe şosele au fost în anul 2017, când 66 de oameni şi-au pierdut viaţa. În anii următori, numărul morţilor a scăzut cu puţin: 61 morţi în 2018, 59 în 2019 şi 60 în anul 2020. Numărul de răniţi grav s-a menţinut în cifre mari în ultimii şase ani în Iaşi, chiar dacă s-a înregistrat un trend de scădere. În 2015 au fost 423 de răniţi grav, în 2016 au fost 411, în 2017 - 375, în 2018 - 392, în 2019 – 357, iar în 2020 au fost 219, scrie ziaruldeiasi.ro, care citează un raport al Institutului Naţional de Statistică. 

“Cifrele vorbesc! Avem o legătură directă între infrastructura rutieră deficitară, valorile mari de trafic şi poziţia nefastă a României în clasamentele privind accidentele rutiere cu victime în sistemele rutiere din Europa. Şi avem în primul rând calitatea scăzută a reţelei de drumuri, cu viteze medii orare mari între regiuni, calitate scăzută a semnalizării şi elementele de siguranţă, ecartamente înguste, traversări de localităţi coroborate cu lipsa cvasitotală a reţelei de autostrăzi, în special în regiunea Moldovei. 

De asemenea, valorile de trafic în creştere constantă din ultimii ani, generate de creşterea parcului de vehicule de pasageri şi marfă, peste valorile luate în calcul la proiectarea şi execuţia sistemului actual de drumuri, dar şi de mobilitate crescută generată de deschiderea pieţei de muncă europene pentru cetăţenii bulgari şi români, de dezvoltarea turismului românesc şi european sau de indiscutabila creştere a nivelului de trai”, a declarat Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova vrea Autostradă“, pentru sursa citată. 

Cifrele nu sunt încurajatoare nici în ceea ce priveşte alcoolul la volan. Potrivit Asociaţiei Worldstreet, în ultimii şase ani în Iaşi au fost depistaţi nu mai puţin de 3.788 de şoferi băuţi, iar în toată Moldova 25.784. “În Suceava au fost cei mai mulţi depistaţi, fiind vorba despre 5.586 de persoane, în Neamţ - 5.163, în Bacău - 4.741, Vaslui - 3.705 şi în Botoşani - 2.801. În Iaşi, cei mai mulţi şoferi băuţi au fost prinşi în pandemie”, au completat reprezentanţii asociaţiei.

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Muntenegru, la un pas de faliment din cauza unei autostrăzi. China ar putea prelua o parte din teritoriul ţării

Rezultatul necropsiei în cazul asasinatului de la Arad: Omul de afaceri Ioan Crişan a murit în câteva secunde după explozie

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite