Cum ajungi cu milioanele de euro din conturi blocate în urma unui accident la care nu ai fost de faţă

Cum ajungi cu milioanele de euro din conturi blocate în urma unui accident la care nu ai fost de faţă

Imagine de la tragicul accident ce i-a adus, la cinci ani distanţă, poprirea afaceristuluu Emil Savin

Omul de afaceri Emil Savin, unul dintre principalii asfaltatori din zona Moldovei, s-a ales cu poprire pe conturi în urma unei solicitări înaintate de o avocată ce reprezintă urmaşii unui bărbat care a decedat într-un accident rutier.

Ştiri pe aceeaşi temă

Afaceristul Emil Savin, patronul firmei Transmir, cea care a realizat mai multe lucrări de reparaţii sau asfaltări drumuri în judeţul Iaşi, printre care şi reabilitarea DJ 248 Iaşi - Scânteia - Vaslui, are indisponibilizate conturile ca urmare a unei solicitări înaintate de avocata Gianina Poroşnicu, într-un dosar în care reprezintă urmaşii unui bărbat decedat în urma unui accident rutier. 
 
Poroşnicu a solicitat instanţei punerea sub sechestru a bunurilor Transmir întrucât aceasta este parte responsabilă civilmente în proces, pe numele societăţii fiind înregistrat un vehicul implicat în accidentul mortal.
 

Anchetă de cinci ani 

 
„Sechestrul asigurator s-a instituit asupra tuturor bunurilor mobile şi imobile. Dosarul a fost în anchetă 5 ani şi s-a dispus ca urmare a controlului judiciar disjungerea acţiunii civile de cea penală, familia victimei Rădăcină Constantin făcând numeroase plângeri la CSM“, ne-a spus Gianina Poroşnicu. 
 
Sechestrul a fost dispus de către Judecătoria Bârlad, instanţă pe rolul căreia se află înregistrat dosar privind despăgubirea persoanei decedate în urma accidentului. Pe latură penală, procesul a fost finalizat de prima instanţă, un angajat al lui Emil Savin fiind condamnat la un an de închisoare cu suspendare.
În ceea ce priveşte tragedia care i-a adus sechestru milionarului Emil Savin, aceasta datează de pe 28 octombrie 2009. Atunci, potrivit procurorilor, Gheorghiţă Vasile Diaconu, angajat ca mecanic de utilaj la SC Transmir, a fost trimis de şefii săi să conducă o volă până la o pensiune deţinută de acelaşi Emil Savin. Procurorii au reţinut că Diaconu s-a urcat în volă după încheierea programului, în faţa sa deplasându-se o maşină condusă de un alt şofer al firmei Transmir. După ce au mers mai puţin de jumătate de kilometru, o maşină marca Ford condusă de Constantin Rădăcină a intrat în volă, accidentul fiind mortal pentru acesta din urmă.
 

Ce au aflat procurorii

 
În urma unei expertize, procurorii au concluzionat că vola aparţinând Transmir nu era semnalizată corespunzător. „Utlilajul nu era prevăzut cu plăcuţe de identificare fluorescent - reflectorizante, cu fondul alb şi chenarul roşu, montate la partea stângă faţă; nu avea montaje fluorescent - reflectorizante aplicate pe partea din spate, cât mai aproape de marginile laterale, formate din benzi alternative albe şi roşii, descendente către exterior, nu avea dispozitive speciale de semnalizare de culoare galbenă şi nici lumini montate pe părţile laterale“, se arată în rechizitoriu.
 
 
De asemenea, în acelaşi document se mai arată că respectiva volă nu putea circula pe drumurile naţionale decât transportat pe un trailer. Emil Savin nu a putut fi contactat ieri pentru a-şi expune un punct de vedere.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: