Campanie pentru autism cu mesajul „Urăşte-ţi băieţelul!“. Zeci de părinţi s-au revoltat

Campanie pentru autism cu mesajul „Urăşte-ţi băieţelul!“. Zeci de părinţi s-au revoltat

Una din imaginile campaniei „Urăşte!“ (Foto: www.uraste.ro)

Campania „Urăşte!" a firmei Secom prin care promovează un produs distribuit în farmacii şi care ar avea efect benefic pentru funcţiile cerebrale este dezaprobată de Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA) din cauza mesajelor mult prea dure în care instigă la ură şi îi discriminează pe bolnavi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Părinţii copiilor cu autism, rudele vârstnicilor afectaţi de Alzheimer, dar şi organizaţiile care luptă pentru drepturile bolnavilor nu sunt de acord cu mesajul campaniei „Urăşte!" derulată de firma Secom şi al website-ului www.uraste.ro care cuprinde informaţii despre bolile neuropsihice cum ar fi autismul, ADHD-ul, maladiile Alzheimer şi Parkinson.

VIDEO Marş pentru copiii cu autism la Iaşi FOTO

Aceştia consideră că mesajul este discriminatoriu la adresa copiilor cu autism şi a părinţilor lor, că instigă la ură faţă de persoanele vulnerabile, iar în cazul copiilor cu autism chiar promovează ideea că ura părintelui faţă de copil este normală. „Urăște-ți baietelul care a devenit de nestăpânit. Urăște-ți băiețelul care niciodată nu vrea să stea locului și nici nu te ascultă. Urăște-ți băietelul care se enervează din nimic și se poartă urât cu ceilalți", astfel sună mesajul campaniei „Urăşte!", care intenţionează să promoveze un produs curativ pentru afecţiunile cerebrale, al cărui efect este pus la îndoială.

Un şarlatan vinde „leacuri“ anticancer

„Noi, organizațiile semnatare, ne manifestăm indignarea față de faptul că firma Secom și agenția de publicitate au ales acest gen de mesaj și ne dezicem total de felul în care sunt prezentate situația și trăirile părinților de copii cu autism. Mesajul, nedocumentat, induce în gravă eroare publicul cu privire la persoanele cu autism, dezinformând și promovând discriminarea. Totodată, ne manifestăm îngrijorarea că, speculând situatii și greutăți ale familiilor în care există persoane cu autism, produsul promovat de firma Secom, prezentat ca soluție curativă, ar putea fi considerat de public chiar un produs omologat și demonstrat științific ca având rezultate pentru ameliorarea condiției medicale a copiilor afectați de tulburări din spectrul autismului: «Ajută-ți băiețelul să devină fiul pe care ți l-ai dorit dintotdeauna»", susţine Carmen Ghercă, vicepreşedinte FEDRA.

Iaşi: Mărturia unei mame: „La 20 de ani, băiatul meu nu ştia care e dreptul şi care e stângul“ (FOTO şi VIDEO)

Alte mesaje ale campaniei „Urăşte!" sună astfel: „Urăşte-ţi tatăl! Urăşte-i Alzheimerul!" şi „Urăşte-te pe tine! Urăşte-i epuizarea!".

Părinţii şi organizaţiile care luptă pentru drepturile bolnavilor cer firmei Secom să oprească difuzarea spotului, să nu mai expună materiale publicitare în farmacii şi cer să li se prezinte scuze publice. De asemenea, FEDRA şi Centrul de Resurse Juridice vor ca forurile competente să sancţioneze firma Secom pentru instigare la ură şi discriminare.

Intră pe iasi.adevarul.ro pentru a afla noutăţi din Capitala Moldovei!



Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările