Bâlbele conducerii Palatului Copiilor din Iaşi. Directorul nu are explicaţii pentru deplasarea elevilor implicaţi în tragedia rutieră din judeţul Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Claudia Ciobanu, directorul Palatului Copiilor din Iaşi FOTO ziaruldeiasi.ro
Claudia Ciobanu, directorul Palatului Copiilor din Iaşi FOTO ziaruldeiasi.ro

Conducerea Palatului Copiiilor din Iaşi nu ştie cu exactitate cine sunt copiii care se deplasau spre festivalul de folclor de la Arad. Directorul instituţiei a explicat că nu deţine aceste date din cauză că profesorul organizator ar fi plecat cu ele spre Arad. Mai mult, conducerea Palatului Copiilor nu poate oferi o explicaţie pentru numărul mai puţin de locuri din autocar, faţă de cât solicitase în contract.

Conducerea Palatului Copiiilor din Iaşi nu ştie cu exactitate cine sunt copiii care se deplasau spre festivalul de folclor de la Arad.

Directorul instituţiei, Claudia Ciobanu, a explicat că neconcordanţele dintre cifrele oferite de autorităţile din Braşov şi cele pe care le are sunt determinate de faptul că profesorul care s-a ocupat de participarea la festival ar fi înaintat conducerii o listă cu mai multe nume care urmau să participe la festival, în timp ce azi-dimineaţă ar fi plecat spre Arad 25 de copii.

Directorul a precizat că ar fi primit o listă mai numeroasă pentru că acolo erau trecute şi rezervele, în cazul în care un copil nu putea participa.

Claudia Ciobanu a relatat că minorii care au plecat spre Arad făceau parte din două ansambluri artistice, momentan reuşind să discute cu un singur copil de la unul dintre ansambluri, acesta reuşind să-i transmită care erau colegii săi care au plecat efectiv spre Arad. Copilul însă nu le ştia numele celorlalţi tineri care făceau parte din cealaltă formaţie pentru a transmite la Iaşi cine sunt ceilalţi minori implicaţi în accidentul rutier.

Pe lângă neclarităţile în legătură cu numărul copiilor care urmau să participe la festival, conducerea Palatului Copiilor nu poate oferi explicaţii în legătură cu numărul de locuri din autocar. Directorul palatului Copiilor susţine că în contractul încheiat cu firma Maxibus Trans SRL s-au cerut 33 de locuri, autocarul care a plecat dimineaţă, având 28 de locuri, dintre care 25 omologate RAR.

Redăm mai jos declaraţiile complete ale directorului Palatului Copiilor din Iaşi, Claudia Ciobanu:

Câte persoane se aflau în autocar?

În autocar se aflau în mod sigur 25 de copii, doi profesori însoţitori şi doi şoferi. Eu am un tabel în care am şi câteva incertitudini, copii nu se ştiau chiar între ei pentru că sunt din două locuri, un ansamblu este alcătuit din coregraf şi copii de la balet, iar celălalat de la orchestră. Copiii de la dansuri se ştiau între ei, am reuşit să contactez unul care este în stare bună şi care mi-a confirmat prezenţa colegilor lui.  Lista oficială pe care mi-a predat-o domnul profesor nu se lipeşte întru totul cu ceea ce s-a deplasat în teren. Ăsta este şi motivul ambiguităţii.

Autocarul avea suficiente locuri pentru atâtea persoane?

Am înţeles că azi dimineaţă, în momentul în care s-a plecat, erau loc pe loc. Copilul pe care l-am sunat, întâmplător cunosc un copil, mi-a spus că toata lumea a stat pe locul lui, fiecare copil a stat pe locul lui.

Dar autocarul era omologat pentru 24 plus 1 locuri, potrivit RAR.

Am înţeles, este un element pe care nu l-am avut în vedere. Lucru pe care nu l-am avut în vedere, pentru că eu am mers pe încredere în relaţia cu domnul profesor care a primit invitaţia la festival. Dumnealui a identificat rapid, în colaborare cu administratorul nostru, o firmă cu care să se deplaseze, s-au căutat două oferte, asta a fost cea mai atrăgătoare din punct de vedere financiar, s-au realizat documentele şi s-a pornit în călătorie azi-dimineaţă la ora 05.00.

În contract ce scrie referitor la numărul de locuri?

Noi am solicitat iniţial 33 de locuri, pentru că colegii noştri au în vedere că se mai retrag copii. De regulă, tabelele cu care se pleacă în competiţii din calendarul naţional suplimentează locurile, astfel încât dacă se retrage un copil sau doi să aibă formaţia de care au nevoie în deplasarea respectivă.

Dar firma v-a pus la dispoziţie un microbuz de 24 plus 1 locuri.

Este elementul pe care nici eu nu mi-l explic pentru că ei au spus că vor pune la dispoziţie o maşină în conformitate cu contractul pe care l-am semnat de comun acord. Este un contract semnat de ambele părţi. Noi am solicitat şi eo s-au obligat să asigure.

Cine se face responsabil acum de această eroare?

Ancheta este în derulare, nu ne putem pronunţa.

Profesorul care a organizat este vinovat?

Sunt de părere că firma de transport, atâta vreme cât contractul a existat.

Profesorul putea totuşi refuza transportul elevilor….

Da, cu siguranţă. Acum nu mai putem da timpul înapoi. Vreau să vă spun că întotdeauna am avut în vedere şi cu maşinile noastre ca să nu depăşim numărul de locuri. Vă pot spune cu siguranţă că acest lucru este avut în vedere întodeauna.

De ce aţi avut nevoie de un autocar, în condiţiile în care Palatul Copiilor are deja unul?
 
Pentru că microbuzul nostru în perioada în care trebuia să se deplaseze la Arad va fi necesar aici, în localitate, şi avem noi avem doar un şofer.

Deci pentru această distanţă aveaţi nevoie de doi şoferi. Aveţi demersuri începute pentru a solicita al doilea şofer?
 
Da, aveam nevoie de doi şoferi, sigur. Suntem în curs de a cere un al doilea şofer.

Regulamentul prevede să fie anunţate conducerile şcolilor în perioada în care copiii merg la festivaluri?

Copiii sunt scutiţi de la ore pe bază de motivare. Atunci când se pleacă la astfel de festivaluri, profesorii se duc cu tot cu documentaţia acolo. După ce copiii se întorc din competiţie, cadrul didactic vine cu un şir de motivări, pe baza mărturiei cadrului didactic se confirmă participarea copilului şi astfel noi motivăm absenţa elevilor de la şcoală.

Inspectoratul Şcolar Judeţean de ce nu era informat de plecarea copiilor?

Pentru că am supervizat la nivelul Palatul Copiilor.

Palatul Copiilor nu era obligat să transmită datele inspectoratului?

Numai în situatia în care plecarea este cu absenţă de la ore.

Şi aici nu era absenţă de la ore?

Da, era vorba de absenţă de la ore.

Atunci de ce nu a fost anunţat ISJ?

… este un punct nevralgic pe care urmează să-l discutăm…

Care sunt şcolile de unde provin copiii?

Liceul „Vasile Alecsandri”, Colegiul de Artă „Octav Băncilă”, Şcoala Ionel Teordoreanu, Liceul de mecatronică, Colegiul Tehnic „I.C, Ştefănescu”.

Care este starea copiilor?

Părinţii în cea mai mare parte sunt anunţaţi, au pornit către locul evenimentului. Am înteles că sunt şi câţiva copii în stare gravă, cel cu care am vorbit eu era bine. Din câte am eu informaţii, vă pot spune că nu a murit niciun copil.

Coregraful care a murit nu era angajat al palatului. De ce se afla în autocar?
 
Este posibil ca domnul profesor să-l fi luat cu sine ca să-l ajute. Aici este marea mea problemă, că ceea ce am primit eu de la domnul profesor în calitate de organizator, nu se verifică cu ceea ce era în teren. Domnuealui a făcut probabil înlocuiri pe ultima sută de metri, a predat un tabel şi acesta nu se găseşte întru totul în ceea ce avem în teren.



 

Iaşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite