Angajat la casa de marcat, în plină pandemie de coronavirus: „Trăiesc cu teama că orice client poate fi infectat“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
magazin

În plină pandemie de coronavirus, casierii scanează kilometri de produse şi interacţionează cu mii de clienţi zilnic. Ca măsuri de protejare a lor, patronii au instalat ecrane transparente între casieri şi clienţi, dar riscul contaminării rămâne.

Lucrătorii comerciali, casierii, alături de angajaţii din zonele de gastronomie sunt la datorie în această perioadă.

După decretarea stării de urgenţă în contextul extinderii infecţiei cu noul coronavirus, casierii fac parte din puţinele categorii de angajaţi care încă intră în contact cu sute de persoane zilnic. Deşi sunt echipaţi corespunzător contextului actual din România, au parte de diferite provocări pe parcursul unei zile de muncă: mai multe produse de scanat şi clienţi agitaţi. Angajaţii de la casele de marcat interacţionează atât cu persoane foarte precaute, cât şi cu clienţi care se îmbulzesc. 

Sunt conştienţi că riscul de contaminare cu noul coronavirus este mare, dar se gândesc că au totuşi un loc de muncă sigur, într-unul din domeniile care funcţionează încă. Pe la casa de marcat trec în continuare sute de clienţi în fiecare zi, iar prin mâinile casierilor mii de produse.

„La serviciu suntem în linia întâi deoarece avem contact cu sute de clienţi. Cu toate astea am încercat să nu îmi schimb foarte mult atitudinea şi sa îmi menţin aceeaşi stare de spirit ca şi înainte. Am început  să mă protejez cu mască, mănuşi, sperând ca totul va fi bine”, spune o angajată a unui supermarket din Iaşi.

Angajatorii spun că au alocat sume importante pentru soluţii de curăţare. Coşurile din marile lanţuri de magazine se dezinfectează şi din oră în oră, iar angajaţilor li se oferă la intrarea în tură echipament de protecţie. Însă, cu toate acestea, angajaţii încă se tem că s-ar putea îmbolnăvi. 

„Când ajungem la muncă completăm o foaie precum că suntem sănătoşi, avem dezinfectanţi pe care îi folosim la benzile de marcat, la cărucioare. Până acum ne asigura o firmă măşti, dar acum o săptămână a fost confiscat un transport de către minister şi am rămas fără. A trebuit noi să ne cumpărăm acele măşti. La case sunt acele paravane care împiedică contactul cu clienţii, dar eu cred că toate aceste metode sunt degeaba, nu ne protejează”, spune C. O, un angajat al unui supermarket din Iaşi, care ne-a rugat să îi păstrăm ascunsă identitatea.

„În fiecare zi traiesc cu teama că orice client poate fi infectat” 

Angajaţii merg cu teamă la muncă, gândidu-se că iresponsabilitatea unor clienţi ar putea produce un focar de infecţie. Casierii se gândesc la familiile lor şi la faptul că oricând ar putea duce acasă virusul. 

„E o perioadă grea acum pentru mine personal, zilnic mă gândesc cum să mă feresc mai mult, cum să fac să nu fiu infectat cu acest virus, mai ales că am şi familia acasă. E o luptă cu fiecare. Avem un flux mult mai mare de clienţi, mai multă marfă, mai mult stres. În fiecare zi trăiesc cu teama că orice client poate fi infectat. Când s-a dat ordonanţa militară care a limitat accesul în magazin, nu s-a respectat. Cred că au fost momente în eram în magazin eram câte 70-90 de persoane”, a completat C.O.

Şi, probabil, perioada aceasta va rămâne întipărită în mintea casierilor, mai ales că dau piept zilnic cu diferite situaţii pe care cu greu le pot gestiona. „Am mai multe imagini pe care nu pot să le uit. Chiar zilele trecute venise o doamnă care avea după ea trei coşuri mari pline vârf, suma bonului fiind de 40 de milioane de lei. Sunt şi amintiri frumoase. O imagine draguţă ar fi când am ajutat o clientă să caute un produs şi mi-a mulţumim atât de frumos. Tot acea doamnă mi-a zis că trebuie să fim puternici”, a conchis casierul C.O.

Clienţii ar trebui să fie, potrivit angajaţilor de la casele de marcat, mai răbdători, să evite deplasările inutile şi să facă cumpărături pentru 3-4 zile. 

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite