Scandalul de pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva se mută în instanţă. CNAIR a fost dată în judecată de constructori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Lugoj - Deva. Lot 3. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
Autostrada Lugoj - Deva. Lot 3. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva au dat în judecată Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, după rezilierea contractului pentru construirea celor 21 de kilometri de autostradă din vestul ţării.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva ar putea fi dat în folosinţă în luna septembrie.

GALERIE FOTO

Între timp, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost chemată în faţa instanţei, la Tribunalul Bucureşti, de constructorii spanioli ai celor 21 de kilometri. Dosarul civil, cu obiectul ordonanţă preşedinţială, a fost înregistrat în 4 septembrie, după rezilierea de către CNAIR a contractului pentru construcţia celor 21 de kilometri de autostradă, între Ilia şi Holdea.

Cei 21 de kilometri ai şoselei de mare viteză construită între localităţile Ilia şi Holdea (judeţul Hunedoara) sunt ţinunţi închişi şi fac obiectul unui scandal prelungit antreprenorii spanioli şi statul român. Pe de-o parte, minstrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrstructurii Rutiere, Sorin Scarlat, au refuzat recepţia autostrăzii, acuzând caltatea slabă a lucrărilor, în schimb constructorii spanioli, susţinuţi de membrii ai organizaţiilor neguvernamentale care au monitorizat proiectul în ultimii cinci ani, au declarat că „autostrada este perfect circulabilă”.

În 28 august, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au anunţat rezilierea contractului Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, acuzând constructorii că au efectuat lucrări de o calitate îndoielnică, iar la final au fost constatate 60 de neconformităţi.

Problemele reclamate vizau grosimea asfaltului în mai multe locuri de unde au fost luate probe, dar şi lucrări încă neefectuate pe marinea autostrăzii. În schimb, constructorii spanioli ai celor 21 de kilometri de autostradă, între localităţile Ilia şi Holdea susţin că au finalizat lucrările şi aşteaptă încă recepţia pentru ca Lotul 3 să fie dat în folosinţă. „Ministrul Cuc a reziliat însă contractul într-un mod absolut abuziv! Proiectul construirii lotului 3, în lungime de 21,141 km, al Autostrăzii Lugoj –Deva, după o colaborare extrem de dificilă a constructorului cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a fost finalizat şi aştepta să se facă recepţia lucrărilor şi punerea în funcţiune. După două săptămâni de aşteptare şi cu construcţia finalizată, răspunsul dat de autorităţile române şi ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a fost, in mod surprinzător, rezilierea contractului”, se arată într-un comunicat al constructorului lotului 3 al autostrăzii Deva –Lugoj format din Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – Comsa S.A.- Aldesa Construcciones S.A. – S.C. Arcadis Eurometudes S.A.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”


 

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite