Reacţii la vestea retragerii trenurilor de pe traseul Brad - Ineu: ruta poate avea soarta căii ferate Deva - Brad

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gara Brad. ADEVĂRUL. Daniel Guţă.
Gara Brad. ADEVĂRUL. Daniel Guţă.

Operatorul privat care gestionează transportul feroviar pe ruta Brad - Arad, cu singurele trenuri de călători care mai pleacă din gara Brad, a fost chemat să se răzgândească asupra deciziei de a renunţa la ruta din vestul ţării.

Vestea că de la 1 ianuarie 2021, niciun tren de călători nu va mai pleca din gara Brad, potrivit unui anunţ al operatorului privat care gestiona transportul de călători, a creat nemulţumiri localnicilor din Brad. Primarul Florin Cazacu a transmis un memoriu operatorului privat care gestiona transportul cu trenul pe ruta Brad – Ineu, solicitându-i să revină asupra deciziei.

„Având în vedere informaţia apărută în mass-media referitoare la retragerea de pe ruta Ineu-Brad şi retur a SC Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, începând cu data de 01.01.2021, ne exprimăm îngrijorarea cu privire la anularea singurei legături feroviare cu vestul ţării. Menţionăm că, această rută care există de peste 100 de ani, deserveşte localităţile Tămand, Bocsig, Rapsig, Sebiş, Livada, Joia Mare, Almaş, Bonţeşti, Gurahonţ, Romaniţa, Aciuţa, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocişor, Ociu, Vaţa, Birtin, Lunca Moţilor, Baia de Criş, Ţebea, Ribiţa şi Brad. O astfel de operaţiune lasă locuitorii acestor localităţi fără alternative de deplasare regională şi micşorează traficul feroviar recomandat la nivelul Uniunii Europene. Astfel, transportul rutier va fi singura alternativă de deplasare în zonă, în pofida traficului intens şi a numărului mare de accidente de pe şosele”, se arată în memoriul transmis de Florin Cazacu şi publicat pe pagina sa de Facebook.

Ruta Brad - Arad ar putea avea soarta căii ferate Deva - Brad

Primarul municipiului Brad a menţionat că o situaţie similară s-a înregistrat pe ruta Brad – Deva în anul 1997, când linia de cale ferată a fost scoasă din funcţiune şi dezmembrată, rămânând activă doar ruta Brad – Arad.

„Din aceste considerente, vă solicităm să menţinenţi această relaţie feroviară ţinând cont şi de faptul că Staţia CFR Brad, o clădire emblematică, construită la finalul secolului XIX-lea, a fost recent renovată”, a încheiat Florin Cazacu.

Operatorul privat a anunţat că îşi va retrage trenurile de călători de pe ruta Ineu – Brad, de la începutul anului viitor. „Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, a decis să se retragă de pe ruta Ineu – Brad şi retur, începând cu data de 1.01.2021. Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timişoara – Arad, precum şi în urma analizei privind situaţia financiară a societăţii, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19. Menţionăm faptul că Regio Călători SRL nu are competenţe/atribuţii în ceea ce priveşte infrastructura feroviară din România, acestea fiind în sarcina altor agenţi economici”, au precizat reprezentanţii Regio Călători SRL, potrivit newsar.ro. Odată cu retragerea operatorului privat, cele trei trenuri de călători care plecau din Brad spre Arad nu vor mai circula. Astfel, gara din Ţara Zarandului ar putea avea o soartă similară cu cea a Hunedoarei, închisă de la începutul anului 2018, când operatorul privat care gestiona ruta Hunedoara – Simeria şi-a retras trenurile de călători.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Secretele lagărului de prizonieri sovietici din Munţii Metaliferi. Unde au fost gropile comune ale ostaşilor morţi pe şantierul căii ferate Deva - Brad

VIDEO Cele mai spectaculoase căi ferate dispărute. Povestea mega-proiectului la care s-a muncit cinci decenii şi a primei căi ferate cu cremalieră

Tunelul impresionant din vremea austro-ungarilor va fi transformat într-un mod inedit, la zece ani de la abandonarea sa

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite