Octavian Tabac creează identităţi vizuale

Hunedoreanul a realizat peste 7.000 de firme exterioare care prin grafica originală şi culoare susţin vizual identitatea afacerilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

PROFIL
NĂSCUT. 29.04.1967
EDUCAŢIE. IPTV Timişoara, Facultatea de electronică şi telecomunicaţii
Experienţă. Peste 15 ani de practică în realizarea reclamelor
Familie. Căsătorit, doi copii


Cu puţină imaginaţie, se poate spune  că Octavian Tabac este urmaşul tehnologizat al unei bresle demult apuse. Dacă pictorii de firme foloseau pensula şi culorile de ulei ca să „branduiască” o afacere, hunedoreanul are în arsenal unelte digitale şi tehnica programării maşinilor cu comandă numerică.
Practic, în cazul lui Octavian Tabac,  întâlnirea dintre tripticul mesaj- grafică-estetică cu abilitatea tehnică se face în punctul în care simţul său artistic întâlneşte rigoarea inginerului. „Încă din studenţie am avut o chemare spre vizual, cu preocupări în direcţia fotografiei.  Am avut onoarea să fiu nominalizat prin 1992 ca cel mai talentat fotograf amator din ţară la o competiţie jurizată de profesori de la catedra de fotografie din cadrul Facultăţii de Ştiinţe şi Arte de la Cluj-Napoca.  Din acel moment, m-am reorientat profesional spre activitatea actuală”, spune hunedoreanul.

Mesajul e totul
Toată zestrea intelectuală şi materială absorbită într-o reclamă susţine o singură idee: mesajul trebuie să fie bun.
„E vorba de un fler pe care trebuie să-l ai atunci când concepi o identitate vizuală. Ca să am succes, întotdeauna mă gândesc că trebuie să concep o firmă atât de sugestivă încât, alăturată altor zece similare, să-i determine pe clienţi să intre în magazinul clientului meu. Niciodată o firmă făcută pentru un bar nu va semăna cu cea pe care o vor citi gospodinele care intră într-un ABC. Mesajul diferit este construit prin efectul cumulat al diferenţei care există  între culori, forme, font-uri şi, firesc, denumirii afacerii”, spune Octavian Tabac. Octavian Tabac stăpâneşte tehnici prin care poate inscripţiona orice pe orice suport, în orice culoare. Are la dispoziţie aproximativ 350.000 de clipart-uri, 25.000 de tipuri de carcactere (font-uri) şi o unealtă pe care şi-a construit-o împreună cu un prieten.
„E o freză cu comandă numerică cu care pot grava în marmură, granit, sau plăci de oţel înalt aliat. E o piesă unicat în zonă, care redă imaginea programată cu o eroare de maxim o sutime de milimetru”, spune Octavian Tabac.
Sunt peste 7000 de companii în toată ţara care se identifică acum cu imaginea creată de hunedorean. Pentru realizarea lor, hunedoreanul a devenit o enciclopedie în tehnologia aplicată a materialelor. „Sunt zeci de moduri în care lucrez. Sablare pe geam,  prelucrări prin aşchiere, tehnica neoanelor, debitare cu laser în mase plastice”, spune Octavian Tabac.


Întrebări şi răspunsuri

Ce comenzi mai deosebite ai primit?
Un client mi-a cerut să realizez în plastic o reclamă care să simuleze bronzul. Ca să iasă, am vopsit literele de plastic cu negru, pe urmă cu auriu, după care am dat cu un şmirglu fin suprafaţa lor. Ai fi jurat că sunt de bronz.

Care e cea mai scumpă şi cea mai ieftină identitate vizuală?
Cu 20 de lei se poate face un orar personalizat. Cu 12.000 de euro se poate însă realiza o reclamă greu de şters din memoria celor care o văd.

Este vreo tehnologie inaccesibilă pentru tine?
Este vorba de gravarea tridimensională. Aş putea să o fac, dar softul costă peste 25.000 de euro şi nu am comenzi pentru aşa ceva.


Ce-i place
„Sunt recunoscător că Isus Cristos a existat şi s-a lăsat sacrificat pentru  izbăvirea noastră. Atât!”  mărturiseşte Octavian Tabac.

Ce nu-i place
Are o repulsie faţă de mentalităţile de „şmenari” care domină viaţa publică, amatorismul şi lipsa cultului pentru lucrul bine făcut.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările