Modernizarea şoselei Hunedoara - Călan a rămas de izbelişte, la scurt timp după ce au început lucrările. Cum s-a întâmplat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De aproape două luni Drumul Judeţean 687 Hunedoara – Călan a intrat în şantier, însă la puţin timp după ce constructorii s-au apucat de lucru au părăsit şantierul.

Doar două săptămâni au lucrat constructorii care modernizează şoseaua Hunedoara – Călan, de la începutul lunii iunie, când lucrările au intrat în execuţie. Sorin Vasilescu, vicepreşedinte al instituţiei şi responsabil al proiectului, a precizat că neînţelegerile între drumari şi reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara, care coordonează proiectul, au dus la blocarea lucrărilor.

„Am avut un studiu de fezablitate făcut în 2015, revizuit în 2016, iar în cadrul S.F.-ului respectiv avem o limită de proprietate. După ce au fost efectuate verificări de către ADR Vest, ei au constatat că sunt lucrări care ies din limita de proprietate. Nu avem cadastrarea pe drumurile judeţene şi neputând face lucrările în câteva puncte în afara limitei de proprietate, s-a renunţat la o porţiune de aproximativ 800 de metri de pe banda a treia. Acum suntem într-o situaţie în care constructorii solicită bani în plus pentru acele lucrări. Am scos 800 de metri. Au apărut tot felul de adrese, tot felul de neînţelegeri între noi şi constructori, datorită acelui studiu de fezabilitate care s-a făcut. Încercăm să le reglementăm şi sper ca în perioada următoare se înţeleagă şi constructorul, dar şi colegii noştri, că trebuie să găsim o soluţie, astfel încât această investiţie, care este singura pe care o avem pe fonduri europene, în derulare, să continue şi să respectăm graficul de lucrări pe care îl avem”, a declarat Sorin Vasilescu.

Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii asocierii de firme SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL au semnat în 2 octombrie 2018, contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare a şoselei Hunedoara – Călan, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în aprilie 2019, după realizarea proiectării.

Carmen Guran, directorul tehnic al CJ Hunedoara şi managerul de proiect, a declarat că antreprenorii „trebuiau şi aveau obligaţia să lucreze mai mult decât 2 săptămâni, cât precizează coordonatorul proiectului, Sorin Vasilescu. „Neînţelegerile dintre ”drumari” şi Unitatea de Implementare a proiectului sunt generate de pretenţiile nejustificate în condiţii contractuale de plăţi suplimentare la contract. Din această cauză sunt exercitate presiuni asupra Unităţii de Implementare a Proiectului de toate felurile. (...) Asocierea SC Proactiv SRL- SC Drupo SRL- SC Sercotrans SRL, pentru operarea unor renunţări minore, pretinde 171 mii lei în plus la suma de proiectare aprobată de 132 mii lei din bugetul public al judeţului Hunedoara, sumă pe care UIP nu o consideră justificată. Acesta este motivul pentru care lucrările au fost abandonate de asocierea sus amintită. Eu îmi declar convingerea că Asocierea SC Proactiv SRL- SC Drupo SRL- SC Sercotrans SRL a semnat contractul în cunostintă de cauză şi că în cel mai scurt timp vor reîncepe lucrările şi vor recupera timpul irosit” a declarat Carmen Guran.

Proiectul trebuie finalizat în 2021
Drumul judeţean va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria - Petroşani. Conform proiectului, pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria-Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare, informa Consiliul Judeţean Hunedoara.

Proiectul este finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni. „Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care 28,22 milioane de lei – finanţare nerambursabilă, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri guvernamentale – 4,31 milioane lei, la care se adaugă o finanţare din bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara – 3,13 milioane lei”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara. Lucrările pe porţiunea Hunedoara – Călan se vor termina în timpul programat pentru finalizarea lor, a susţinut Mircea Bobora, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva la final. Au loc ultimele retuşuri la nodul rutier de la Dobra şi la podul peste Mureş. Cum arată construcţia începută în 2014

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite