Mocăniţele pornesc în Ţara Zarandului, pe singura cale ferată îngustă rămasă în funcţiune în Hunedoara

Mocăniţele pornesc în Ţara Zarandului, pe singura cale ferată îngustă rămasă în funcţiune în Hunedoara

Foto: Georg Hocevar. Facebook.

Mocăniţele pornesc la drum, în această vară, pe calea ferată îngustă din Ţara Zarandului, singurul astfel de traseu rămas funcţional în judeţul Hunedoara.

Ştiri pe aceeaşi temă

Din 3 iulie, până în 12 septembrie, turiştii care ajung în Ţara Zarandului se pot plimba cu mocăniţa – un tren cu vagoane de epocă, trase de o locomotivă cu aburi care circulă pe ruta Brad – Crişcior, de aproximativ 10 kilometri.

Mocăniţele de pe singura cale ferată îngustă din judeţul Hunedoara pe care mai circulă trenurile de călători vor fi puse în funcţiune în fiecare vineri şi sâmbătă, în perioada 3 iulie - 12 septembrie 2020, cu plecări din Crişcior, la orele 11:00, 13:00 şi 15:00, şi din Brad, de la Gara CFR, la orele 12:00, 14:00 şi 16:00. Trenul opreşte şi la Biserica Mare Ortodoxă din Brad. Preţul unui bilet pentru plimbarea dus-întors este de 20 de lei pentru adulţi, respectiv 10 lei pentru copii.

Calea ferată îngustă de la Brad a fost înfiinţată la începutul secolului XX şi a fost utilizată între anii 1907 şi 1998 în principal pentru transportul cărbunelui. La sfârşitul anilor ’90, zona minieră a intrat în declin ireversibil, iar uzinele din zona Bradului au fost închise. Cele mai multe dintre construcţiile industrale ale vechilor exploatări au fost puse la pământ, iar bunurile lor au fost pierdute, dezafectate sau valorificate la centrele de colectare a fierului vechi. Calea ferată îngustă între Brad şi Crişcior a supravieţuit, după austriacul Georg Hocevar a preluat atelierele de recondiţionare a pieselor feroviare şi a locomotivelor şi vagoanelor de cale ferată îngustă din Crişcior şi a avut ideea să o transforme în obiectiv turistic.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Şantierul uriaş al căii ferate de mare viteză. Unde se lucrează intens şi ce termen a dat ministrul Transporturilor pentru finalizarea investiţiei

Tunelul impresionant din vremea austro-ungarilor va fi transformat într-un mod inedit, la zece ani de la abandonarea sa

VIDEO Calea ferată realizată în 50 de ani şi distrusă după un deceniu. Cum a eşuat mega-proiectul „epocii Ceauşescu” început cu prizonierii sovietici



 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările