Imagini cu şantierul tunelurilor de pe valea Mureşului, sectorul dificil al noii magistrale feroviare VIDEO

Imagini cu şantierul tunelurilor de pe valea Mureşului, sectorul dificil al noii magistrale feroviare VIDEO

Unul dintre tuneluri. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL:

O salbă de tuneluri feroviare se află în şantier pe malul Mureşului, în judeţul Hunedoara, pe traseul noii magistrale feroviare Simeria – Arad.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cel mai dificil sector al tronsonului de cale ferată Ilteu – Gurasada (circa 22 de kilometri), parte a noii magistrale feroviare Simeria – Arad (Km 614) îl reprezintă tunelurile care vor trebui săpate în versantul de pe malul stâng al Mureşului, între localităţile Tisa şi Sălciva (judeţul Hunedoara).

GALERIE FOTO DE PE ŞANTIER, ÎN ZONA TUNELURILOR

Salba de tuneluri va avea o lungime totală de 1,2 kilometri şi va fi compusă, potrivit proiectului iniţial, dintr-o polată (tunel la zid) cu o lungime de 340 de metri, un tunel de 634 metri şi unul de circa 250 de metri.

Cum s-a lucrat la salba de tuneluri de pe Valea Mureşului, prin care trenurile vor trece cu 160 km/h VIDEO

Cum a fost construit Tunelul Turdaş, cel mai spectaculos tunel feroviar din vestul României VIDEO

Doar 20 de metri au fost săpaţi până în prezent în munte, din primul dintre tuneluri (dinspre Tisa spre Zam), iar lucrările au avansat într-un ritm lent până în prezent. În zona tunelurilor, constructorii greci şi români au mai lucrat la terasamente, la excavarea unor porţiuni din versant şi la consolidarea acestora.

„S-a lucrat mai încet ca la tunelul din judeţul Arad, dar sper ca în perioada următoare ritmul de lucru să crească”, recunoaşte unul dintre muncitori.

Lucrările la întregul tronson feroviar au început în 2018, iar termenul de finalizare al acestuia este anul 2023. În prezent circa 40 la sută dintre lucrările prevăzute în proiect au fost realizate. Printre ele se numără construcţia podului peste râul Mureş din zona localităţilor Tisa şi Burjuc şi cea mai mare parte a terasamentelor.


Zona viitoarelor tuneluri. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Traseu noi, pentru trenuri cu viteze superioare

Compania Naţională CFR şi Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. şi Arcada Company S.A. au semnat în 2017 contractul pentru realizarea investiţiei cu o valoare de peste 1,5 miliarde de lei. Proiectul de infrastructură este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune şi de la Bugetul de Stat.


Zona viitoarelor tuneluri. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

El prevede realizarea terasamentelor pe o lungime de circa 20 de kilometri, construcţia a 13 poduri, dintre care două peste râul Mureş, a 15 podeţe, a unui pasaj superior şi a trei pasaje inferioare, a două viaducte, a tunelurilor şi polatei, precum şi lucrări civile în patru staţii de cale ferată. Pentru ca trenurile de călători să poată circula pe acest sector cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră, traseul a fost modificat. Din zona podului feroviar de la Tisa, traseul magistralei feroviare va trece pe malul stâng al râului Mureş pe o distanţă de circa 10 kilometri, până la podul aflat în construcţie în zona Ilteu (judeţul Arad).


Zona viitoarelor tuneluri. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Tronsonul feroviar Ilteu (Arad) – Gurasada (Hunedoara) face parte din noua magistrală de cale ferată din vestul ţării (141 de kilometri de cale ferată între KM 614 din judeţul Arad şi Simeria, împărţiţi în patru loturi) proiectată pentru ca trenurile de călători să poată circula pe ea cu viteza de până la 160 de kilometri pe oră, iar marfarele - cu până la 120 de kilometri pe oră. Magistrala din vestul ţării va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş: trei la Brănişca, două în zona comunei Zam, două la Bârzava şi două la Conop.


Zona viitoarelor tuneluri. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Vă recomandăm să citiţi şi:

Colosul fostei căi ferate Deva - Brad. Ce se întâmplă cu viaductul uriaş, construit în urmă cu opt decenii VIDEO

Magistrala feroviară din vestul României. Cum se transformă nodul de cale ferată Simeria VIDEO

„Paznicul” viaductului neclintit de pe calea ferată dispărută a Hunedoarei, cu o istorie de 120 de ani VIDEO

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările