VIDEO Ministrul Răzvan Cuc a descins pe A1 Lugoj - Deva: „Nimeni nu este atât de nebun să nu deschidă o autostradă”

Ministrul Răzvan Cuc pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva

Rezultatele expertizei realizată de CNAIR va decide ce lucrări mai trebuie executate pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva şi când ar putea fi daţi în folosinţă cei 21 de kilometri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Constructorii care au lucrat la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, cei 21 de kilometri de autostradă între Ilia şi Holdea au făcut lucrări „la mâna a doua”, iar în acest moment tronsonul rutier din vestul ţării nu poate fi dat în folosinţă, a declarat, joi, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, în urma unei vizite pe autostradă.

GALERIE FOTO

Ministrul, însoţit de Sorin Scarlat, directorul general al Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) i-a invitat pe jurnalişti să ia la pas împreună cu el sectoarele unde CNAIR a reclamat neconformităţi.

Au prezentat locurile unde autostrada prezintă denivelări, unde s-au constatat defecte la construcţia podurilor şi podeţelor, zonele în care inflitraţiile de apă din terenul de sub autostradă nu ar fi fost gestionate corect şi cele în care scurgerile au creat ravene şi şanţuri în terasament. În total 49 de „puncte critice”, susţine acesta, marcate cu panouri informative.

 

 

„Sunt probleme la evacuarea apelor, constructorii nu şi-au făcut lucrările aşa cum au trebuit, sunt probleme la structuri şi sunt probleme la corpul autostrăzii. Cea mai gravă problemă este la nodul rutier Holdea, unde crăpătura care şi-a făcut apariţia la începutul săptămânii trecute uşor, uşor ia amploare”, a declarat ministrul Răzvan Cuc, arătând spre fisura întinsă pe circa 15 metri din asfalt, într-o zonă pe care nu se va circula în următorii 4 – 5 ani, până la finalizarea Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva.

„Nimeni nu este atât de nebun încât să nu deschidă o autostradă, dar noi, în România, nu ne dorim lucrări second-hand şi vrem ca ele să fie foarte bine realizate. Noi ne dorim să dăm în trafic aceşti 21 de kilometri de autostradă, lucru care se va şi întâmpla, dar în momentul în care se va finaliza expertiza, să ştim exact cu ce avem de-a face pe acest lot de autostradă şi ce ne-au lăsat, ca să spun aşa - greaua moştenire - a constructorului”, a mai precizat ministrul Răzvan Cuc.

Antreprenorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva au solicitat încă din 12 august 2019 recepţia lucrărilor pe cei 21 de kilometri, construiţi în perioada 2014 – 2019, şi au susţinut că neconformităţile reclamate de-a lungul timpului au fost remediate, iar autostrada este perfect circulabilă.

CNAIR efectuează în aceste zile o expertiză pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, a cărei finalizare este aşteptată până la sfârşitul lunii septembrie. Apoi, Compania va decide cum unde se va interveni pentru remedierea deficienţelor.

„O soluţie este să putem executa în regie proprie aceste lucrări, impuse de expert, iar a doua soluţie este să găsim un antreprenor specializat pentru a le realiza”, spune Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR. Reparaţiile vor fi făcute din fondurile de aproape 90 de milioane de lei oprite, ca garanţie şi penalităţi, de la constructori, mai spune ministrul Răzvan Cuc.

 

Autostrada - muzeu

Din 12 august, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată. Data la care va fi deschisă autostrada rămâne incertă.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: