VIDEO Cel mai spectaculos tunel, deschis circulaţiei. O companie românească l-a construit în 4 ani

Tunelul feroviar Turdaş, deschis circulaţiei

Circulaţia trenurilor prin tunelul Turdaş a fost deschisă pe una dintre cele două linii, iar în perioada următoare vor fi finalizate lucrările la cealaltă linie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Începute în 2015, lucrările la tunelul feroviar de la Turdaş, aflat la intrarea în Orăştie, au fost finalizate şi recepţionate în toamna acestui an.

Traficul feroviar a fost deschis pe una dintre cele două linii ferate, pe care trenurile pot circula, iar în perioada următoare se aşteaptă finalizarea lucrărilor şi la cealaltă cale de rulare, pe un segment aflat la intrarea în tunel, dinspre Simeria. Investiţia a fost realizată de o firmă românească şi a acumulat întârzieri de aproape doi ani, din cauza intersectării traseului cu mai multe conducte de gaz care trebuiau relocate.

Foto: Lucian Ignat

VIDEO: Adrian David / Facebook.

Tunelul feroviar de la Turdaş a fost construit pe ruta viitoarei magistrale de cale ferată de mare viteză Coridorul IV Pan-European, care va lega Constanţa de Arad şi de mai multe capitale europene.


A fost amplasat pe varianta locală a liniei de cale ferată Simeria – Coşlariu şi are o lungime de 800 de metri şi este completat cu două sectoare neacoperite care împreună cu tunelul măsoară aproape 2.500 de metri. A fost construit în curbă, pe o lungime de 605 metri, urmată de o curbă de racordare pe lungimea de 80 de metri şi de un aliniament cu o lungime de 95 de metri.


Foto: Lucian Ignat

Tunelul este executat prin metoda construcţiei în tranşee complet deschisă, în pământuri cu umflări mari, fiind primul astfel de tunel feroviar realizat după 1990 în România, potrivit specialiştilor.


Foto: Lucian Ignat.

A fost aleasă variana consrucţiei tunelului, deoarece nu se putea merge pe vechiul traseu al căii ferate, pe malul Mureşului, având în vedere că proiectul a fost făcut pentru a asigura o circulaţie a trenurilor cu până la 160 km/h.


Foto: Lucian Ignat.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Mega-proiectele de transport ale epocii Ceauşescu. Povestea celor 3.200 de kilometri de autostradă plănuiţi în anii '60 şi a celui mai mare canal fluvial

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Şantierul uriaş al căii ferate de mare viteză. Unde se lucrează intens şi ce termen a dat ministrul Transporturilor pentru finalizarea investiţiei

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: