Excavatorul condus de Emil Boc a fost tras pe linie moartă. Lucrările bat pasul pe loc

Excavatorul condus de Emil Boc a fost tras pe linie moartă. Lucrările bat pasul pe loc

Bogdan Ancuţa l-a instruit pe Emil Boc în tainele muncii de excavatorist. Foto: D. Guţă.

Până în prezent, utilajele au decopertat aproximativ şapte kilometri de teren agricol din zona Turdaş, pe viitorul terasament al autostrăzii Orăştie – Deva. Bogdan Ancuţa, excavatoristul care i-a pus meseria în mână premierului Emil Boc, a rămas de pază la utilajele trase pe line moartă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lucrările la cel mai important proiect de infrastructură rutieră derulat în prezent în judeţul Hunedoara, tronsonul de autostradă Orăştie – Deva, bat pasul pe loc. Aceasta după ce în urmă cu aproximativ o săptămână, prim-ministrul Emil Boc a dat startul proiectului excavând primele două cupe de pământ din cei 32 de kilometri ai viitoarei autostrăzi.

EXCLUSIV: Fotoreportaj la Kilometrul Zero al autostrăzii Deva - Orăștie

Podul peste râul Mureş din cadrul autostrăzii Deva-Orăştie va fi cel mai mare din ţară

Primele ninsori au surprins drumurile hunedorene în stare de avarie

Lucrările la autostrada care va lega municipiul Deva de Orăştie vor putea începe

Proiectul ISPA, în valoare de 65 de milioane de euro, a fost întârziat de apa de ploaie

Un şofer se războieşte cu „imperiul” Dunca

Până în această dimineaţă, utilajele firmelor Strabag şi Straco au decopertat aproximativ şapte kilometri de teren agricol din viitorul terasament al şoselei. Din cauza unor probleme tehnice, legate de înmatricularea mai multor maşini folosite de constructori la proiect, lucrările au fost încetinite.

Bogdan Ancuţa (32 de ani), omul care l-a instruit pe premierul Emil Boc în demonstraţia organizată la inaugarea lucrărilor, a rămas de pază astăzi alături de un alt coleg la excavatoarele trase pe linie moartă, uitate în mijlocul câmpiei.


Lucrări în slow-motion
„Probabil după Paşti vom începe în forţă construcţia autostrăzii. Deocamdată, se lucrează mai încet. Urmează ca dealul pe care sunt parcate aceste maşini să fie excavat. Vor fi săpături adânci de opt metri, care vor tăia culmea”, a spus bucureşteanul, devenit o mică vedetă între muncitori, după ce l-a ajutat pe Emil Boc să folosească utilajul, fără a produce vreun accident.

„Ştiam dinainte ca primul-ministru va fi instruit de mine la manevrarea excavatorului, dar nu am avut emoţii. Emil Boc a insistat să excaveze manual. Eu am stat în spatele lui şi i-am dat nişte indicaţii”, a povestit tânărul.


Cei aproximativ 32 de kilometri de autostradă pe distanţa Deva – Orăştie vor costa aproximativ 180 de milioane de euro, jumătate din valoarea proiectului fiind suportată de UE. Practic, un kilometru din noua autostradă va costa 5,5 milioane de euro. Tronsonul va cuprinde 21 de poduri, 100 de podeţe şi trei noduri rutiere care vor asigura legătura cu oraşele Orăştie, Simeria şi Deva. Un pod peste Mureş va avea o lungime de peste 700 de metri.


Proiectul nu are aviz de mediu
Potrivit Georgetei Barabaş, director al Agenţiei pentru Protecţia Mediului Hunedoara, cele două firme care construiesc autostrada Deva – Orăştie, Strabag şi Straco, nu au primit deocamdată avizele de mediu din partea instituţiei. Compania Straco a solicitat avizul, dar i-au fost cerute unele modificări la memoriul tehnic, pe care încă nu le-a făcut, a afirmat Georgeta Barabaş.

Citeşte AICI alte materiale publicate de Daniel, pe blogul acestuia.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările