Drumul Hunedoara - Călan, în şantier din 2019. Ce se întâmplă cu podul peste calea ferată

Drumul Hunedoara - Călan, în şantier din 2019. Ce se întâmplă cu podul peste calea ferată

Drumul Hunedoara - Călan. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Drumul Judeţean Hunedoara – Călan se află în şantier din primăvara anului 2019, însă în ultimele luni muncitorii au putut fi văzuţi rar pe acest tronson.

Din luna mai a anului 2019, cei 9,7 kilometri ai şoselei Hunedoara – Călan (DJ 687) au intrat în şantier.

Dealul Liliecilor, cel mai spectaculos loc al Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum a rezistat lucrarea de anvergură VIDEO

Cum arată podurile pentru sălbăticiuni, de pe autostrada Lugoj-Deva, la doi ani de la construire VIDEO

Podul verde al Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum a ajuns ecoductul pentru animale, la doi ani de la construcţie VIDEO

Proiectul, finanţat cu fonduri europene, se apropie de final, însă de la începutul verii, constructorii şi-au făcut apariţia rar pe şantier. Termenul iniţial de finalizare a  modernizprii şoselei, pe care autorităţile judeţene l-au anunţat la începerea acestora, era de 23 de luni, însă a fost prelungit până la sfârşitul acestui an.

Au rămas de realizat turnarea stratului de uzură, realizarea marcajelor şi lucrările la podul peste calea ferată de la intrarea în Călan. Pentru sectorul podului, au fost realizate expertize tehnice şi contraexpertize, necesare pentru a se stabili dacă acesta va trebui refăcut complet sau doar reparat. Consiliul Judeţean Hunedoara anunţă că în urma studiilor, specialiştii în construcţii au stabilit că nu este necesară refacerea podului, astfel că acesta va fi doar asfaltat. Modernizarea podului peste calea ferată este cuprinsă în proiectul european, dar va fi realizată din fonduri neeligibile, acoperite de la bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara.


Dealul Nădăştiei. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Potrivit proiectului, modernizarea sectorului de drum judeţean a fost proiectată pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria - Petroşani. Valoarea totală a investiţiei este de circa 36,4 milioane de lei, din care 28,22 milioane de lei – finanţare nerambursabilă din fonduri UE, restul finanţării fiind acoperită din bugetul CJ Hunedoara şi din fonduri guvernamentale.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Autostrada Lugoj - Deva. Ce se întâmplă pe lotul „tunelurilor pentru urşi”, estimat la 300 de milioane de euro

Cum s-a lucrat la salba de tuneluri de pe Valea Mureşului, prin care trenurile vor trece cu 160 km/h VIDEO

Cum a fost construit Tunelul Turdaş, cel mai spectaculos tunel feroviar din vestul României VIDEO

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările