De ce întârzie modernizarea şoselei Hunedoara - Călan, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură

De ce întârzie modernizarea şoselei Hunedoara - Călan, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură

Şoseaua Hunedoara - Călan. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Lucrările de modernizare a şoselei Hunedoara – Călan încep cu întârziere. Investiţia se derulează pe fonduri de la Uniunea Europeană.

Ştiri pe aceeaşi temă

Una dintre cele mai aşteptate investiţii în infrastructură în judeţul Hunedoara, modernizarea Drumului Judeţean 687 Hunedoara – Călan, a fost întârziată după ce expertiza tehnică a drumului a fost incompletă. Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat la începutul lunii octombrie 2018, însă lucrările nu au început. A fost prelungit termenul de proiectare cu 50 de zile, din ianuarie, printr-un act adiţional, aprobat de Consiliul Judeţean Hunedoara. Potrivit vicepreşedintelui instituţiei, Sorin Vasilescu, una dintre problemele ivite a fost lipsa expertizei tehnice pentru a treia bandă, care va fi construită pe un sector de 3,7 kilomeri.

În 2 octombrie 2018, Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii asocierii de firme SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL au semnat contractul de investiţii privind modernizarea şoselei Hunedoara – Călan, în lungime de zece kilometri. Proiectul este finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional  2014 – 2020, şi are o valoare de 36,4 milioane de lei, din care UE va asigura 28,22 milioane de lei, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara, de 2 la sută, va fi de 664,12 mii lei, iar din fonduri guvernamentale va fi asigurată suma de 4,31 milioane lei. Consiliul Judeţean Hunedoara va mai adăuga 3,13 milioane lei pentru construirea podului peste calea ferată de la intrarea în Călan. Conform proiectului, pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. „Se vor construi de asemnea şanţuri pereate cu beton, drenuri şi rigole carosabile ranforsate pentru asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului în caz de precipitaţii. Investiţia prevede construcţia a şase podeţe dalate, iar pentru siguranţa traficului, în porţiunile de risc se vor realiza ziduri de sprijin şi parapeţi. Pasajul peste calea ferată Simeria-Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara. Durata de execuţie a lucrării este de 23 de luni, la care se adaugă o perioadă de trei luni necesară proiectării.

Pentru lărgirea drumului la ieşire din Hunedoara, va fi necesară tăierea a circa 60 de arbori, majoritatea tei, de pe Bulavardul Decebal (DJ 687). În locul lor vor fi plantaţi alţi copaci. Drumul judeţean nu va beneficia de piste de biciclete, acestea nefiind menţionate în studiul de fezabilitate realizat înainte de anul 2016, când a fost depus proiectul pentru a primi finanţare. Declivitatea terenului a fost motivul pentru care s-a renunţat la piste de biciclete, susţin reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Cea mai spectaculoasă şosea din Parâng a intrat în şantier. Drumul va urca la peste 1.500 de metri în staţiunea montană

Cea mai mare reţea de piste de biciclete va fi construită în centrul municipiului. Investiţia va fi realizată pe fonduri UE

Mega-proiectele de transport ale epocii Ceauşescu. Povestea celor 3.200 de kilometri de autostradă plănuiţi în anii '60 şi a celui mai mare canal fluvial

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: