VIDEO Coridorul Rin - Dunăre: probleme pe şantierul feroviar din vest. De ce sunt acuzaţi constructorii

Şantierul feroviar Simeria - Gurasada, zona Deva

La doi ani de la începerea lucrărilor pe tronsonul feroviar Simeria – Gurasada, Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas a fost reclamată la minister.

Ştiri pe aceeaşi temă

Statul român a achitat din 2017 până în prezent peste 700 de milioane de lei Asocierii FCC – Astaldi – Contratas y Ventas, pentru lucările efectuate pe tronsonul feroviar Simeria – Gurasada.

GALERIE FOTO

Constructorii spanioli şi italieni au subcontractat o parte din lucrările din contractul de 2,63 miliarde de lei unor firme româneşti, dar patru subcontractori s-au plâns ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, că nu au fost plătiţi la timp de Asocierea companiilor spaniole şi italiene pentru lucrările realizate.

 

Zona Deva - şantierul feroviar Gurasada - Simeria. adevarul.ro.

„Am primit sesizări de la antreprenorii români care au efectuat lucrări pe acest lot şi nu şi-au primit plata la timp, în condiţiile în care toate plăţile sunt efectuate la zi de beneficiar.  Valoarea plăţilor făcute de statul român către Asociere a fost de 700 de milioane de lei până în acest moment şi sunt facturi pe care ar trebui să le plătească subcontractorilor în valoare de 4,8 milioane de lei. Dacă până vinerea viitoare nu îşi reglează conturile cu firmele româneşti, voi începe să aplic clauzele contractuale foarte drastic. Dacă nu vor respecta aceste cerinţe, riscă să primească o reziliere de contract”, a declarat ministrul Răzvan Cuc, aflat vineri, pe şantierul tronsonului feroviar Simeria – Gurasada.

Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.

 

Şantierul feroviar Simeria - Gurasada. Podurile de pe Mureş VIDEO: ADEVĂRUL.

Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de 141 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.

Magistrala din vestul ţări a fost împărţită în patru subtronsoane:
Subtronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales.

Subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales.

Subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri este construit de Aktor – Astaldi – Arcada Asocierea Railworks.

Subtronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas

Ea face parte din Coridorul IV paneuropean, în lungime de 2.000 de kilometri, care cuprinde traseul Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Sighişoara - Braşov – Bucureşti – Constanţa, şi va străbate România pe o distanţă de aproape 900 de kilometri.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Un nou şantier în Deva. Gara va intra în reparaţii capitale. Va fi renovată odată cu magistrala feroviară pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: