CFR condamnată după accidentul grav suferit de o femeie care aştepta trenul. Ce daune primeşte victima

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: ARHIVĂ.
FOTO: ARHIVĂ.

CFR a fost obligată de magistraţi să achite daune importante unei femei accidentate grav în timp ce aştepta trenul în gara Subcetate.

Magistraţii au soluţionat definitiv dosarul în care o CFR SA a fost trimisă în judecată în urma unui accident feroviar, în care o femeie a rămas fără un braţ, după ce în 2014 a fost prinsă între două trenuri, în staţia Subcetate. Curtea de Apel Alba Iulia a motivat decizia prin care CFR SA a fost condamnată pentru vătămare corporală din culpă şi a stabilit ca Joiţa Nicolae (59 de ani) femeia accidentată grav de tren să primească va primi daune de peste 400.000 de euro.

În martie 2019, în dosarul judecat pe fond, la Judecătoria Haţeg, CFR a fost condamnată la o amendă penală de 1,2 milioane de lei pentru vătămare corporală din culpă, şi la plata unor despăgubiri materiale şi morale către femeia accidentată.

La apel, Curtea de Apel Alba Iulia a redus de la 1,2 milioane de lei la 75.000 de lei amenda penală pentru CFR SA, găsită vinovată pentru vătămare corporală din culpă în cazul Joiţei Nicolae, femeia care şi-a pierdut un braţ după ce a fost prinsă între două trenuri, în staţia Subcetate. „Apreciem astfel că aplicarea unei amenzi atât de mari, de 1,2 milioane de lei, nu este aptă să realizeze scopul pedepsei penale în această speţă”, se arată în motivarea instanţei. Magistraţii au respins pretenţiile victimei, formulate la apel, care a solicitat daune morale de un milion de euro. Astfel a fost menţinută decizia Judecătoriei Haţeg prin care femeia a primit daune materiale de 116.064 euro şi despăgubiri morale de 300.000 euro. „Din punctul nostru de vedere, stabilirea cuantumului daunelor morale la suma de 300.000 Euro pentru victimă este  în măsură a asigura o satisfacţie echitabilă pentru  a accepta pentru restul vieţii trauma suferită”, se arată în motivarea deciziei definitive, din 17 octombrie 2019.  
 

Gara fără peron şi lumină între liniile 3 şi 4

În dosarul trimis în instanţă în 2017, procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au acuzat Compania Naţională a Căilor Ferate Române de vătămare corporală din culpă, în urma accidentului petrecut în gara Subcetate din judeţul Hunedoara, soldat cu rănirea a trei călători, dintre care o femeie a rămas fără un braţ. Procurorii au stabilit că în 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00.27, în staţia de cale ferată Subcetate, din judeţul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.

„După ce s-a informat în prealabil în staţie cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aştepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoana vătămată, împreună cu alte şase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aştepta pe o linie şi a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenţilor de aer provocaţi, s-a dezechilibrat şi a căzut la pământ, cu braţul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roţile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat”, se arată în rechizitoriu. CFR a fost acuzată că nu a realizat în staţia de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poată identifica peroanele şi platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, aşa cum compania era obligată. De asemenea, staţia CF Subcetate nu deţinea autorizaţie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcţionând ilegal, mai informau procurorii.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Un nou şantier în Deva. Gara va intra în reparaţii capitale. Va fi renovată odată cu magistrala feroviară pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite