Cele mai spectaculoase poduri construite în ultimii ani în România: unde se află cel mai înalt viaduct din ţară

Cele mai spectaculoase poduri construite în ultimii ani în România: unde se află cel mai înalt viaduct din ţară

Podul peste Dunăre dintre Calafat şi Vidin.

Podul peste Dunăre Calafat - Vidin se numără printre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură derulate în ultimele decenii în România, dar şi alte astfel de construcţii impresionează.

Ştiri pe aceeaşi temă

Podul Calafat - Vidin se numără printre marile investiţii în infrastructură din România ultimilor ani. Iată câteva dintre podurile şi viaductele spectaculoase realizate după 1990:

Podul peste Dunăre

Lucrările la podul peste Dunăre care leagă oraşele Calafat (România) şi Vidin (Bulgaria) au început în anul 2007, iar în 2013 podul cu o lungime de aproape doi kilometri a fost inaugurat. Podul, care a costat peste 220 de milioane de euro, a fost construit cu tehnologie ultramodernă, numită „spate de cămilă”, care permite economisirea materialelor de construcţie şi asigură o mare rezistenţă seismică. Podul are câte două benzi rutiere şi o linie de cale ferată pe fiecare sens de circulaţie. Până la realizarea podului, din portul Calafat, erau folosite bacuri la tranzitarea Dunării.

Viaductul Aciliu - cel mai înalt din ţară
Viaductul Aciuliu, de pe Autostrada Orăştie – Sibiu, se numără printre cele mai spectaculoase astfel de construcţii din România. Viaductul a fost construit pe Lotul III al autostrăzii, inaugurat în toamna anului 2014 după o investiţie de peste 600 de milioane de lei. Are o lungime de peste un kilometru şi o înălţime maximă de 78 de metri. La Aciliu, în apropiere de municipiul Sibiu, autostrada a fost ridicată pe 12 perechi de piloni din beton, care au fost implantaţi  la 40 de metri adâncime în solul nisipos din vale. Unul dintre piloni are înălţimea de aproape 80 de metri. În vecinătatea viaductului, pe Dealul Săcelului, a fost construit un tunel în lungime de 340 de metri.

Gilău - podul de pe „Autostrada Clujului”
Podul de la Gilău, unul dintre cele mai aşteptate proiecte de infrastructură din România ultimilor ani a fost finalizat în toamna anului 2018 şi o dată cu realizarea lui a fost dat în folosinţă un sector de aproape 10 kilometri de autostradă, folosită şi ca centură a municipiului Cluj-Napoca.  Podul a fost construit pe Autostrada A3, la marginea municipiului Cluj – Napoca. Are o lungime de 766 metri, traversează râul Someşul Mic şi a fost realizat de compania Tirrena Scavi. Lucrările au costat 25,8 milioane de lei, fără TVA.

Oradea - Podul Centenarului
Cel mai spectaculos pod din Oradea a fost construit în acest an. Se numeşte Podul centenarului şi a fost realizat printr-o investiţie de peste 11 milioane de lei, de o asociere de firme reprezentate de Freyrom Procons Group. Zilele trecute, Podul Centenarului a fost deschis traficului pietonal. Podul a fost dotat cu un sistem de iluminat în 10 culori, cu becuri LED şi este flancat de două sensuri giratorii pe ambele maluri ale Crişului Repede. A fost realizat fără a avea piloni de susţinere în apă, fiind susţinut de două arce metalice sprijinite pe maluri. Podul are o lungime de 84,7 metri şi o lăţime de 18,6 metri, având două benzi de câte 3,5 metri, trotuare şi piste pentru biciclişti. Greutatea structurii metalice a podului este de 340 de tone, podul având o singură deschidere de aproximativ 75 de metri între cele două maluri.

Agigea - Noul pod peste Canalul Dunăre- Marea Neagră
Podul de la Agigea a fost inaugurat în anul 2014, după patru ani de la începerea lucrărilor. Podul rutier de la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, are o structură de tip hobanat, fiind cel mai mare pod de acest fel din România. Podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri şi lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia rutieră pe patru benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Valoarea totală a contractului de finanţare pentru întregul proiect, care cuprindea construcţia podului rutier şi lucările necesare infrastructurii rutiere de acces în Porul Constanţa a fost de peste 190 de milioane de lei. Lucrările au mai inclus construcţia unui drum cu două benzi care face legătura între pod şi DN 39, în apropierea intrării în staţiunea Eforie Nord.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Cum este „zidit” Dealul Liliecilor pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva. Ministrul Transporturilor: „Este prima lucrare de asemenea anvergură”

Încă un an aproape sterp pentru Autostrada Vestului: 15 kilometri deschişi din cei 70 promişi. Cum au avansat lucrările în 2017

VIDEO Marea provocare pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva: excavarea versantului imens de pe malul Mureşului

citeste totul despre: