Calea ferată Simeria - Petroşani, veche de 150 de ani, este tot mai degradată. Unde sunt cele mai mari probleme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zona de la intrarea în Petroşani. ADEVĂRUL.
Zona de la intrarea în Petroşani. ADEVĂRUL.

Peste 1.000 de traverse trebuie înlocuite pe sectoarele căii ferate Simeria - Petroşani, unde din cauza degradării, trenurile nu mai pot circula pe un fir.

Circa 440.000 de lei va costa înlocuirea a peste 1.100 de traverse de lemn de pe magistrala Simeria – Petroşani, aflate într-o stare de degradare avansată, din cauza căreia pe unele sectoare circulaţia trenurilor a fost închisă. Lucrările scoase la licitaţie publică de Căile Ferate Române – Sucursala regională Timişoara se vor derula pe sectoarele Crivadia – Baru Mare (854 de bucăţi) şi Petroşani – Petroşani Triaj (300 de bucăţi).

„Între staţiile Crivadia şi Baru Mare, pe firul 2, km 55+515 – 55 + 045, în curbe cu contraşine având raza minimă de 190 de metri, traversele de lemn necorespunzătoare în procent foarte mare la ultimul recensământ efectuat în toamna anului 2019 au condus la închiderea linieri curente în data de 5 februarie 2020. Între staţiile Petroşani Triaj şi Petroşani, pe firul 2, km 77+420 – 77 + 780, linia este închisă pe porţiunea pe care se vor executa lucrările, din 9 martie 2020. Datorită stării necorespunzătoare a traverselor, în exploatare, nu mai sunt asigurate condiţiile pentru menţinerea ecartamentului şi a nivelului în limitele toleranţelor”, se arată în caietul de sarcini. După executarea lucrărilor, pe sectorul Crivadia – Baru Mare, trenurile vor putea circula cu viteza maximă de 40 de kilometri pe oră, iar pe sectorul Petroşani – Petroşani Triaj cu 45 de kilometri pe oră.

Problemele de pe calea ferată
Calea ferată Simeria – Petroşani, în lungime de aproape 80 de kilometri, a fost inaugurată în 28 august 1870, fiind una dintre cele 14 linii ferate din Ardeal construite în perioada 1867 – 1873, care însumau peste 1.150 de kilometri, prima reţea feroviară din Transilvania. Pe mai multe sectoare din zona Petroşaniului, componentele magistralei sunt într=o stare de degradare avansată şi necesită reparaţii. Problemele cele mai mari încep din zona staţiei CFR Crivadia spre Petroşani. Mai multe instalaţii feroviare trebuie înlocuite, arăta CFR, într-un caiet de sarcini referitor la investiţia în reparaţiile efectuate în zona Crivadiei, între km 55+720 şi 57+520. În vara anului trecut, CFR a mai scos la licitaţie lucrări de reparaţii pe tronsonul feroviar, între Merişor şi Crivadia, după ce „s-au constatat porţiuni de linie cu probleme de ecartament din cauza stării necorespunzătoare a traverselor de lemn normale”, informa CFR. Probleme au fost semnalate şi pe sectorul Băniţa - Merişor, între kilometrii 62+150 şi 67+620. „Urmare a traficului suportat de la ultima reparaţie capitală, elementele suprastructurii căii - şine, traverse, materialul mărunt şi prisma căii au ajuns la un grad avansat de uzură, fiind depăşită capacitatea de intervenţie în puncte în cadrul lucrărilor de întreţinere.Şinele prezintă uzuri verticale şi laterale în curbe la limita maximă admisa de reglementările specifice în vigoare”, arăta CFR.


Vă recomandăm să citiţi şi:

FOTO Valea Jiului la sfârşitul secolului al XIX-lea. Cum a uimit ţinutul „aurului negru“ un celebru geolog englez

Iadul negru al Petroşaniului, descris de Nicolae Iorga: "mulţimea lucrează chinuită în pământ, la cărbunele negru care umple de duhoare aerul umed"

Minele „mortale“ de cărbune în România comunistă. Cum munceau românii în cele mai riscante exploatări

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite