VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, eşec total după 5 ani de lucrări. CNAIR: „Nici lotul 4 nu poate fi deschis circulaţiei”

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 a fost recepţionat, dar nu poate fi deschis

Lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepţionat dar nu poate fi deschis circulaţiei, a informat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis un comunicat în care susţine că, deşi Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj - Deva a fost recepţionat luni, 12 august 2019, nu se va putea circula pe el.

Decizia CNAIR a stârnit un val de reacţii. Cătălin Drulă, parlamentar USR, susţine că „Autostrada e perfect circulabilă. Toată povestea miroase a şantaj şi a corupţie”

Recepţia lucrărilor la Lotul 3 nu a putut fi realizată, susţin oficialii CNAIR, iar ca să poată fi dat în folosinţă Lotul 4, era nevoie ca reprezentanţii CNAIR şi contructorii Lotului 3 să se înţeleagă asupra recepţiei nodului rutier de la Ilia, dintre cele două tronsoane, ale cărui bretele au fost construite de antreprenorii Lotului 3. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar conducerea CNAIR acuză constructorii de rea-credinţă.

„Cei 22 de kilometri recepţionaţi astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschişi circulaţiei din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector. Lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european (Rin- Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuş unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România”, a informat CNAIR, într-un comunicat de presă.

 

Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe Lotul 4 se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepţia din cauză că nu au fost îndeplinite condiţiile tehnice necesare.

„Recomandarea ca recepţia să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat şantierul. În această situaţie, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepţiona ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulaţiei între Nodurile Şoimuş şi Ilia”, au precizat reprezentanţii CNAIR.

Aceştia susţin că nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calităţii slabe a lucrărilor.

„Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate şi nu a respectat metodologiile de lucru, situaţie care a dus printre altele la prăbuşirea, încă din faza de şantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m şi o lăţime de 11 m”, a mai informat CNAIR.


În urmă cu o săptămână, reprezentaţii constructorilor, aflaţi pe şantier la nodul rutier de la Holdea, au precizat că au muncit din greu la cei 21 de kilometri de autostradă şi că lucrările erau la final, urmând ca recepţia să fie realizată înaiinte de 12 august.

Luni, însă, după ce comisia de recepţie a CNAIR a inspectat Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj - Deva nu a mai demarat recepţia Lotului 3.

Recent, ministrul Răzvan Cuc s-a aflat în vizită pe şantierul autostrăzii şi a declarat că ambele loturi vor fi date în folosinţă până la mijlocul lunii august 2019.

De peste cinci ani în şantier

În toamna anului 2013 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi construcutorii celor două tronsoane au semnat contractele de proiectare şi execuţie, conform cărora lucrările urmau să fie finalizate în 26 mai 2016.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului. Asocierea Tehnostrade, Spedition UMB a construit tronsonul, iar costul iniţial al lucrărilor a fost estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.

Lucrările au început în primăvara anului 2014, iar pe ambele loturi, finalizate simultan, au fost acumulate întârzieri de peste trei ani.

Sectoarele Autostrăzii Lugoj – Deva sunt cuprinse în Autostrada A1 Nădlac – Bucureşti care măsoară 580 de kilometri, fiind cea mai lungă din ţară). A1 începe din Bucureşti şi asigură ieşirea spre frontiera cu Ungaria la Nădlac, traversând oraşele Piteşti, Sibiu, Deva, Lugoj, Timişoara şi Arad. În prezent, circa 400 de kilometri (70 la sută) din lungimea autostrăzii se află în exploatare, 9 la sută în şantier şi 21 la sută în planificare sau proiectare. După deschiderea celor 43 de kilometri din vestul ţării vor mai rămâne de executat Secţiunea Margina – Holdea, de circa 10 kilometri, şi Autostrada Sibiu - Piteşti, de 122 de kilometri.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

 

 


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: