Autostrada Lugoj - Deva. Şoferii scapă de restricţiile de viteză impuse de un an pe sectorul Ilia - Holdea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Lugoj - Deva. Restricţii de viteză ridicate. FOTO: DRDP Timişoara.
Autostrada Lugoj - Deva. Restricţii de viteză ridicate. FOTO: DRDP Timişoara.

Şoferii care circulă pe tronsonul Ilia – Holdea al Autostrăzii A1 Deva – Lugoj scapă de restricţiile care limitau viteza maximă de rulare la 80 de kilometri pe oră.

Şoferii care circulă pe tronsonul Ilia – Holdea al Autostrăzii A1 Deva – Lugoj scapă de restricţiile care limitau viteza maximă de rulare la 80 de kilometri pe oră.

„Miercuri se ridică restricţiile de viteză pe lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.  CNAIR împreună cu Poliţia Rutieră au luat decizia ca restricţiile de viteză, de 80 km/h de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, Lot 3, Km 56+220 - Km 77+361, între nodul Ilia şi nodul Holdea, să fie ridicate de astăzi 30 decembrie 2020, începând cu ora 18. Reamintim că traficul rutier a fost deschis circulaţiei pe acest sector de autostradă cu restricţii de viteză în data de 23 decembrie 2019”, a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. În 27 mai 2020, şi restricţiile de tonaj au fost ridicate pe cei 21 de kilometri ai autostrăzii care leagă judeţele Hunedoara şi Timiş.

Un an de la inaugurare


Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost deschis traficului în 23 decembrie 2019, după şase ani de la semnarea contractului între fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA.

Constructorii spanioli au obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările trebuiau finalizate în vara anului 2016, însă au înregistrat întârzieri de peste trei ani. În august 2019, contractul a fost reziliat de CNAIR, care a finalizat lucrările rămase neexecutate (circa 1 la sută) în regie proprie. Lotul a fost deschis traficului rutier în decembrie 2019, după şase ani şi jumătate de la începerea lucrărilor, însă cu restricţii de tonaj şi viteză. Până în luna mai a acestui an, pe tronsonul de 21 de kilometri, circulaţia autovehiculelor cu masa până la 7,5 tone a fost interzisă, iar viteza maximă admisă a fost de până la 80 km/h în condiţii normale, şi de maximum 50 de km/h, când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, mâzgă sau pe durata ploilor torenţiale. Din 28 mai au fost ridicate temporar restricţiile de tonaj (7,5 tone) instituite pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, însă restricţiile de viteză au fost menţinute pentru desfăşurarea traficului în condiţii de siguranţă, informa CNAIR.



În august 2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a atribuit un contract un contract în valoare de 1.412.780 lei care vizează realizarea unor investigaţii geotehnice pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, pentru a se stabili calitatea lucrărilor efectuate şi a materialelor folosite la construcţia autostrăzii din vestul ţării.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite