Aproape 200 de milioane de lei pentru 10 şosele turistice. Zona Lacului Cinciş şi a Retezatului sunt prioritare

Aproape 200 de milioane de lei pentru 10 şosele turistice. Zona Lacului Cinciş şi a Retezatului sunt prioritare

FOTO: ARHIVĂ.

Consiliul Judeţean Hunedoara cere 200 de milioane de lei pentru reabilitarea a zece şosele turistice, care însumează aproape 170 de kilometri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Consiliul Judeţean Hunedoara a depus un pachet de proiecte de reabilitare a şoselelor turistice din judeţ, pentru a primi finanţări în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL). Cele zece drumuri  pentru care autorităţie speră să primeasă finanţare au fost împărţite în patru loturi, iar reabilitarea lor este estimată la aproape 200 de milioane de lei.

Lotul I cuprinde reabilitarea DJ687D Teliuc – Topliţa (15,1 kilometri) şi a DJ687E Hunedoara -Teliucu Inferior – Ghelari - Poeniţa Voinii - Vadu Dobrii (30 de kilometri), din zona Lacului Cinciş. Costurile estimate de execuţie se ridică la 51,6 milioane de lei.

Lotul II cuprinde DJ687A Hăşdat – Haţeg (16 kilometri), DJ 687 C    Haţeg (DJ 687A) – General Berthelot – Fărcădin – Tuştea – Ciula Mare – Ciula Mică – Răchitova – DJ687G (17 kilometri) şi DJ687L - DJ687C - DJ687G (doi kilometri), din Ţara Haţegului. Costurile investiţiei sunt estimate la 38,5 milioane de lei.

Lotul III cuprinde DJ687G Toteşti – Densuş –Ştei (15 kilometri) şi DJ 685 Cârneşti (DN68) – Ostrov – Clopotiva - Gura Zlata - Baraj Retezat - Cabana Rotunda (32,8 kilometri), din Retezat. Investiţia este estimată la 60.9 milioane de lei.

Lotul IV cuprinde DJ 686D Brazi (DJ 685) – Râu de Mori (2,3 kilometri), DJ 668 – Subcetate – Cabana Râuşor (27,6 kilometri) şi DJ 668 Sântamaria Orlea (DN66) – Bucium – Orlea – Bercu – Covragiu – Gânţaga – Bretea Română – Băţălar –Streisângeorgiu – Valea Sângiorgiului – Dâncu Mare –  Turmaş – DN 7 (9 kilometri) de pe Valea Streiului. Investiţia este estimată la 44,3 milioane de lei.

Lucrările necesare pentru reabilitarea celor zece şosele includ: reparaţii la îmbrăcămintea rutieră, desfundări şi decolmatări ale şanţurilor, rigolelor şi podeţelor existente, redimensionarea sistemului de colectare şi de scurgere a apelor pluviale, curăţirea vegetaţiei din zonza drumurilor, refacerea acostamentelor, refacerea semnalizării rutiere, acoperirea cu mixtură asfalică şi reabilitarea podurilor. Aceste drumuri însumează aproape 170 de kilometri şi sunt circulate zilnic de peste 7.000 de maşini, potrivit celor mai recente măsurăori, efectuate în anul 2015, în 14 puncte ale şoselelor. Reabilitarea unui kilometru de şosea pe drumurile judeţene a fost estimată la 1.350.000 lei, potrivit unui raport al Consiliului Judeţean Hunedoara.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Investiţie de 12 milioane de euro: 14 kilometri din şoseaua Deva - Oradea intră în şantier după o pauză de doi ani

Cum a ajuns Noua Transalpina o afacere dubioasă. Prejudicii de 1,3 milioane de lei la construcţia şoselei din vârf de munte

Şoseaua Hunedoara - Călan intră în şantier. Ce controverse a ridicat proiectul de modernizare finanţat de UE

citeste totul despre: