Şoseaua Hunedoara – Călan a intrat din nou în şantier, după cinci luni de pauză. Investiţie de 8 milioane de euro

Şoseaua Hunedoara – Călan a intrat din nou în şantier, după cinci luni de pauză. Investiţie de 8 milioane de euro

FOTO: CJ Hunedoara.

După aproape cinci luni de pauză, lucrările de modernizare a şoselei Hunedoara – Călan au fost reluate. Investiţia pe fonduri UE se ridică la 8 milioane de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Luni au fost reluate lucrările de modernizare a Drumului Judeţean 687, pe tronsonul de 10 kilometri Hunedoara – Călan. Primele utilaje ale constructorului au fost deja mobilizate în teren, iar drumarii au început lucrul.

„Documentaţia tehnică pentru emiterea autorizaţiei de construire care modifică autorizaţia de construire nr. 48/10.04.2019, precum şi proiectul tehnic revizuit (ca urmare a modificării limitelor de proprietate şi a încadrării lucrărilor în aceste limite), au fost predate de Asocierea SC Proactiv – SC Drupo SRL- SC Sercotrans SRL la data de 21 octombrie 2019. Astfel, a fost emisă autorizaţia de construire nr. 185/23.10.2019. Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără conectarea DJ 687 la reţeaua drumurilor naţionale (prin DN 66) şi la reţeaua TEN (E 68 Axa rutieră 7 – Coridorul Pan European IV prin E 79), precum şi dezvoltarea economică a regiunii prin facilitarea accesului în zona centrală a judeţului Hunedoara, adică prin creşterea mobilităţii populaţiei, a bunurilor şi serviciilor”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara.

Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a şoselei Hunedoara – Călan  (DJ 687), a fost dat în luna aprilie, după ce în octombrie 2018, Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii constructorului SRL au semnat contractul de investiţii. Lucrările au început în iunie, dar au fost oprite la scurt timp, în urma neînţelegerilor dintre drumari şi reprezentanţii CJ Hunedoara.

Drumul judeţean 687 va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria - Petroşani. Pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria - Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni.

„Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care 28,22 milioane de lei – finanţare nerambursabilă, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri guvernamentale – 4,31 milioane lei, la care se adaugă o finanţare din bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara – 3,13 milioane lei”, informa Consiliul Judeţean Hunedoara.


Vă recomandăm să citiţi şi:

FOTO Şoseaua nervilor pentru mii de şoferi, alternativa „autostrăzii - muzeu“. Cum arată cel mai circulat drum din vest

VIDEO Noua şosea construită în Ţinutul Pădurenilor, scurtătura prin munţi între două destinaţii de poveste

VIDEO Drumul spre Poiana Pelegii a fost deschis. Turiştii pot ajunge în locul de vis din Parcul Naţional Retezat


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: