Şirul imens de amenzi date firmelor de pe autostradă: „Şoferii circulă inconştient prin localităţi cu maşini ce nu mai pot fi controlate din cauza tonajului”

Şirul imens de amenzi date firmelor de pe autostradă: „Şoferii circulă inconştient prin localităţi cu maşini ce nu mai pot fi controlate din cauza tonajului”

Şantierul autostrăzii. FOTO: ARHIVĂ. Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Firmele care construiesc Lotul IV al Autostrăzii Lugoj - Deva au fost „clienţii preferaţi” ai Autorităţii Judeţene de Transport. Au primit o mulţime de amenzi de câte 8.000 de lei, pentru că au depăşit cu mai multe tone greutatea admisă la transportul materialelor de construcţii pe drumurile judeţene.

Ştiri pe aceeaşi temă

Constructorii Lotului IV al Autostrăzii Lugoj - Deva au fost amendaţi de cel puţin 20 de ori în ultimii ani, de către Autoritatea Judeţeană de Transport, pentru supraîncărcarea maşinilor cu care transportă materiale de construcţii pe şantierul autostrăzii.

Cele mai multe dintre sancţiuni au fost de 8.000 de lei, fiecare, după ce angajaţii serviciului aflat în subordinea Consiliului Judeţean Hunedoara au stabilit că drumarii au cărat cu camioanele încărcături mai mari decât admitea legea pe drumul judeţean. Mai multe plângeri au fost depuse la Judecătoria Deva, împotriva măsurilor luate de Autoritatea Judeţeană de Transport. În unele cazuri magistraţii au decis anularea amenzilor, potrivit decizilor din instanţe consultate de adevărul.ro.

Iată câteva exemple:

Firma de construcţii a contestat o sancţiune de 8.000 de lei, primită în 31 mai 2017, pe Drumul Judeţean 706 A, în zona localităţii Brănişca, unde au loc lucrări la autostradă. Aceasta după ce un şofer care transporta pământ cu un camion, oprit la control, ar fi avut o încărcătură a materialului transportat de 40,80 tone faţă de 30 tone greutatea maximă admisă de lege. Drumarii au reclamat că instalaţia folosită de angajaţii Autorităţii Judeţene de Transport a fost amplasată într-o zonă aleatorie, locul cântăririi nu a fost special amenajat şi nu a respectat condiţiile legale.

„O asemenea încărcătură pe axul unui autovehicul face ca acesta să devină de necontrolat în trafic, iar frânarea, balansul, ghidajul, toate sunt diminuate, iar conducătorul auto se găseşte în imposibilitatea de a controla vehiculul. Cântărirea s-a efectuat în Brănişca, unde circulă pietoni, unde merg copii şi bătrâni pe stradă, astfel încât viaţa le este pusă în pericol, când se circulă inconştient prin localităţi cu autovehicule care din cauza tonajelor nu mai pot fi controlate de către conducătorii auto”, arăta Consiliul Judeţean Hunedoara, în întâmpinarea transmisă în instanţă.

Plângerea firmei de transport a fost admisă de instanţă, deoarece reprezentanţii CJ Hunedoara nu au dovedit că au respectat cerinţele metrologice în privinţa zonei unde s-a efectuat cântărirea.

„Respectivele locuri special amenajate pentru cântărire trebuie să fie stabile, structura care susţine sarcina trebuie să fie construită din beton sau dintr-un material cu durabilitate echivalentă şi să aibă o fundaţie corespunzătoare; această structură trebuie să asigure orizontalitatea, planeitatea, duritatea şi rezistenţa în timp a zonelor de cântărire”, se arată în decizia instanţei.

Constructorii acuzaţi că au stricat drumul
În 17 martie 2017, drumarii au fost amendaţi cu 8.000 de lei, după ce şoferul unui camion al firmei „a circulat pe drumul judeţean DJ706A, cu autovehiculul care transporta pământ, cu masa totală de 47.700 kg, faţă de masa maximă admisă de 30.000 kg, având o depăşire de 59%.”, se arăta în dosar.

Firma a arătat că măsurarea nu s-a efectuat pe o platformă amenajată corespunzător, pentru o determinare corectă şi reală a masei totale a autovehiculelor supuse controlului, cântarul fiind amplasat direct pe şosea – DJ706A, iar drumul judeţean nu îndeplineşte condiţiile de orizontalitate, planeitate, duritate şi rezistenţă prevăzute de Norma de Metrologie Legală”, se arată în dosar.

„Această faptă săvârşită în mod repetat duce la degradarea ireversibilă a drumurilor judeţene, în speţă a DJ 706A, pe raza localităţii Brănişca, drum modernizat şi reabilitat, faptă ce aduce prejudicii inestimabile şi greu de cuantificat patrimoniului judeţului Hunedoara”, arăta Consiliul Judeţean Hunedoara, în întâmpinare. Amenda a fost anulată pentru nerespectarea cerinţelor metodologice cu privire la locul unde a fost cântărit camionul.

Plângeri respinse
În 28 martie 2017, constructorii autostrăzii au fost amendaţi cu 8.000 de lei, după ce un şofer al companiei a transportat agregate de carieră pe DJ 706A având masa totală de 43.300 kg, faţă de masa maxim admisă de 30.000 kg. Magistraţii au respins cererea societăţii de anulare a sancţiunii. În 12 mai 2017, şoferul unui camion încărcat cu piatră a fost amdndat cu 8.000 de lei, în Brănişca, lângă şantierul autostrăzii. „La cântărire a rezultat o masă totală de 51,70 tone faţă de masa maximă admisă, rezultând o depăşire de 25% faţă de masa maximă admisă”, se arată în dosar. Magistraţii au respins cererea de anulare a amenzii, depusă de drumari. Şi alte sancţiuni similare, primite în lunile următoare, au fost contestate în instanţă. În prezent, mai multe procese între constructorii Lotului IV al autostrăzii Lugoj - Deva şi CJ Hunedoara se află pe rolul Judecătoriei Deva şi a Tribunalului Hunedoara. Lotul IV al autostrăzii A1 Lugoj - Deva se află în construcţie din 2014.

În 2017, potrivit unei informări transmise adevărul.ro de Consiliul Judeţean Hunedoara, angajaţii Serviciului Autoritatea Judeţeană de Transport au dat 62 de sancţiuni, în valoare totală de 219.800 lei, în urma controalelor în trafic, în care au fost cântărite maşinile de transport şi remorcile lor, „în scopul depistării transporturilor rutiere cu depăşiri a masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe şi/sau dimensiunilor maxime admise”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara. O parte din acestea au revenit constructorilor autostrăzii. 


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Marea provocare pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva: excavarea versantului imens de pe malul Mureşului

Soarta incertă a Autostrăzii Lugoj - Deva. Problemele grave între constructorii spanioli şi CNAIR nu au fost rezolvate

Proiectul eşuat al şoselei din parcurile naţionale între Valea Jiului şi Herculane. Ce se va întâmpla cu drumul naţional

VIDEO Cea mai spectaculoasă şosea din Munţii Orăştiei. Povestea drumului care duce la satul din nori şi spre poiana în care ar fi murit Decebal

citeste totul despre: