Încă un an aproape sterp pentru Autostrada Vestului: 15 kilometri deschişi din cei 70 promişi. Cum au avansat lucrările în 2017

Încă un an aproape sterp pentru Autostrada Vestului: 15 kilometri deschişi din cei 70 promişi. Cum au avansat lucrările în 2017

Autostrada în şantier. FOTO: CNAIR.

Constructorii celor trei loturi ale Autostrăzii Lugoj – Deva, aflate în şantier, au avansat într-un an cu 10 - 25 la sută, în ce priveşte stadiul fizic al proiectului, şi niciunul dintre tronsoane nu a fost finalizat integral. Anunţurile optimiste susţinute de CNAIR, că şoferii vor putea circula în 2017 pe întreaga autostradă au fost departe de a fi materializate.

Ştiri pe aceeaşi temă

În urmă cu un an, oficialii Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră anunţau că finalizarea celor trei loturi aflate în şantier de pe Autostrada Lugoj – Deva va avea loc în 2017. „Conform ritmului de lucru asumat de către antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulaţie treptat, astfel încât la sfârşitul anului viitor să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj - Deva", informa, în octombrie 2016, Cătălin Homor, fostul director al CNAIR.

La acea vreme, pe Lotul III al Autostrăzii  Lugoj – Deva (21 de kilometri), stadiul fizic al lucrărilor ajunsese la 70 la sută, iar pe Lotul IV (22,1 kilometri), constructorii au finalizat jumătate din lucrările programate. Pe Lotul II al autostrăzii (28 kilometri), stadiul fizic al execuţiei proiectului a ajuns la jumătate, iar jumătate din tronson era pregătit de inaugurare.

Între timp, lucrările pe cele trei sectoare ale autostrăzii au continuat într-un ritm nesatisfăcător. Din cei peste 70 de kilometri plănuiţi, au fost finalizaţi doar 15 kilometri, între localităţile Traian Vuia şi Margina. Sectorul din Lotul al doilea a fost dat în folosinţă în luna martie, iar de atunci şoferii pot circula pe autostradă între Margina şi Timişoara.

Potrivit celor mai recente informări a CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor a depăşit 70 la sută pe Lotul al doilea, a ajuns la 80 la sută pe Lotul al treilea şi la 71 la sută pe Lotul al patrulea. Pe majoritatea şantierelor lucrările au fost suspendate, urmând a fi reluate la începutul anului viitor.

Şefii Companiei au anunţat că „neconformităţile constatate pe mai multe loturi de autostradă, aflate în execuţie, au făcut imposibilă recepţionarea lor anul acesta”. Printre acestea au fost lipsa unor soluţii tehnice viabile pentru refacerea unui pod pe Lotul III, problemele severe de instabilitate cauzate de calitatea scăzută a lucărilor, pe acelaşi lot, şi blocajul cauzat de existenţa unei peşteri în care se aflau câţiva lilieci, pe Lotul IV. „Problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş bloca lucrările încă din anul 2014, dar a putut fi soluţionată datorită noii strategii de abordare a proiectelor, adoptată de CNAIR SA anul acesta”, a informat CNAIR.

Construcţia celor trei loturi ale autostrăzii a demarat la sfârşitul anului 2013 şi începutul anului 2014, iar termenul iniţial de finalizare stabilit a fost luna mai a anului 2016.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Ministrul Transporturilor a promis construcţia unui nod rutier pe Autostrada Deva - Orăştie. Cât de utilă este iniţiativa

Aflat în vizită în judeţul Hunedoara, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat proiectul unui nod rutier la Sântuhalm, pe Autostrada Deva – Orăştie.

VIDEO Imagini aeriene spectaculoase cu şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum s-a lucrat pe tronsonul lovit de ghinion

Finalizarea Lotului IV al viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva a fost anunţată pentru decembrie 2016, dar cele mai recente imagini aeriene publicate cu şantierul autostrăzii arată cât de mult mai au constructorii de lucrat.

VIDEO Imagini de coşmar surprinse pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva. De ce se tem şoferii care trec pe lângă versant

Şantierul Autostrăzii Lugoj – Deva creează probleme mari şoferilor care circulă pe Drumul Naţional 76 Deva – Oradea. Un versant este decopertat, în aceste zile, iar bucăţi de bolovani se prăvălesc până la marginea şoselei. Norii de praf acoperă drumul naţional şi pun în pericol siguranţa trecătorilor.

citeste totul despre: